بیرجند _ شهردار بیرجند از افتتاح پروژه‌های شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بهترین عصر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به همه دولتمردان گفت: هرچند عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر خیلی کوتاه بود اما نقش بسیار مهمی در مدیریت کشور داشت و مدیریت جهادی دولت سیزدهم استمرار اقدامات آنها است.

به گفته وی در هفته دولت هفت پروژه شاخص شهرداری بیرجند که بیشتر آنها در شمال شهر بیرجند است با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این راستا بوستان الهیه با اعتبار ۳۰ میلیارد با مساحت ۲/۲ هکتار به بهره برداری می‌رسد که بیش از یک هکتار سنگ فرش با سنگ لاشه و آجر بتنی، جدول کاری، هره چینی و اجرای قرنیز روی دیوار سنگی در آن انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح آیلند بلوار الهیه با اعتبار چهار میلیارد ریال و به طول ۷۳۰ متر ادامه داد: در این پروژه موزائیک فرش، اجرای آیلند، هره چینی و نصب ۳۶ میل پرچم در داخل آیلند اجرا شده است.

وی تصریح کرد: آیلند بلوار جوادیه هم با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با طول ۵۷۲ متر در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. در این پروژه سنگ فرش و هره چینی با سنگ گرانیت گل پنبه‌ای و سنگ کوبیک، اجرای آجر بتنی و سنگ مالون انجام شده است.

شهردار بیرجند با بیان این که آیلند نماز هم با اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و به طول ۶۰۰ متر در این هفته افتتاح می‌شود، گفت: در آن موزائیک فرش، اجرای کانیو، هره چینی و جداول سنگی اجرا شده است.

بهترین از اجرای پیاده رو سازی بلوا رجایی و جوادیه با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این پروژه که با مشارکت راه و شهرسازی اجرا شده، موزائیک فرش، اجرای سنگ کوبیک و هره چینی انجام شده است.

به گفته وی سرویس بهداشتی مکانیزه بازار (منتظری ۲۲) هم با هشت چشمه و با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با مساحت ۴۲ متر مربع زیربنا در این هفته به بهره برداری می‌رسد که علاوه بر نمای سنتی متناسب با بافت سنتی بازار، دو دستشویی برای معلولان هم در آن احداث شده است.

وی با اعلام این که پروژه آسفالت معابر شهری با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان به متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع هم در هفته دولت افتتاح می‌شود، ادامه داد: این پروژه شامل زیرسازی و آسفالت پیاده روی دو طرف خیابان آزادگان، روکش آسفالت بلوار میلاد، زیر سازی و آسفالت خیابان عمار ۲۹ مهر شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین زیرسازی و آسفالت خیابان‌های نارون چهار، شش و۱۰، زیرسازی و آسفالت سمت شرق معبر بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، پیاده روی سمت غرب از سه راه اسدی تا میدان موسی بن جعفر (ع)، زیر سازی و آسفالت بلوار خدمت نیز انجام شده است.

به گفته وی روکش آسفالت خیابان جابربن حیان از تقاطع پیامبر اعظم (ص) تا بلوا غفاری، آسفالت تراشی جابربن حیان، ترمیم آسفالت خیابان جابربن حیان قبل از روکش آسفالت، روکش آسفالت خیابان رسالت از تقاطع خلیل طهماسبی تا امام موسی صدر و روکش آسفالت خیابان شهید قاینی؛ معصومیه بالا نیز انجام شده است.

پروژه‌های انجام شده در ۵ ماه گذشته

شهردار بیرجند با اشاره به پروژه‌های که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال توسط شهرداری بیرجند اجرا شده است، اظهار کرد: بوستان خطی طبیعت، بوستان خطی مهر شهر، احداث سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند، راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار، بهسازی ۳۶ جایگاه بازار روز غفاری، اجرای آیلند خیابان ظفر و راست گردهای خیابان‌های مدرس و پاسداران از جمله این پروژه‌ها است.

بهترین از شبانه روزی شدن مرکز فوریت‌های اجتماعی و تأسیس گرمخانه، اجرای ۹۰ درصد آیلند بلوار جمهوری و آسفالت معابر شهری بیرجند نیز خبر داد و گفت: احداث دو سرعتگاه به مساحت ۱۲۰ متر مربع و کف سازی کانال سجاد (ع) و برگزاری بیش از ۵۰ جشن با هفت میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

تقدیر از اقدامات ورزشی شهرداری

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌های ورزشی بسیاری که در این مدت توسط شهرداری اجرا شد، از طرف کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی از شهرداری بیرجند به عنوان شهرداری برتر در این زمینه سه شنبه گذشته تقدیر شد.

وی با اشاره به این که پروژه شهر فعال در بیرجند اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با تشکیل کار گروه کارشناسی سرمایه گذاری و هیئت عالی سرمایه گذاری در شهرداری اقداماتی برای تأمین درآمد پایدار در دست اقدام است.

پروژه‌های در دست اقدام

بهترین از پروژه‌های باغ شهرداری، باغ مفاخر و میدان اجتماعات، بوستان شهید احمدی روشن در سه فاز، احداث المان شهدای گمنام، احداث آرامستان جدید، میدان شهدای عبادی، میدان کوثر و احداث پل اراضی موسوی به عنوان پروژه‌های در دست اقدام شهرداری بیرجند یاد کرد.