در ادامه این مطلب درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه تکمیلی توضیحاتی به شما خواهیم داد تا با ماهیت این بیمه نامه بیشتر آشنا شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که می‌دانید بیماری‌ها روی کیفیت زندگی و سطح سلامتی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. برخی از بیماری‌ها و هزینه‌های درمان باعث می‌شود که کیفیت زندگی کاهش پیدا کند. از این رو شرکت‌های بیمه‌ای برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از بیماری طرح بیمه درمان تکمیلی را در نظر گرفته‌اند. شاید تا پیش از آمدن کرونا و موج اخیر تورم، هزینه‌های بهداشت و درمان برای ما چندان دغدغه نبود. اما این پاندمی سمج در کنار اینکه ثابت کرد هیچ چیز جاودانه نیست؛ درس دیگری هم برای ما داشت: هزینه‌های درمانیِ پیش‌بینی ناپذیر، شوخی بردار نیستند و برنامه‌ریزی و پس‌انداز برای آن را باید جدی گرفت. بر اساس بررسی‌های وزارت رفاه، ۱۹.۵ درصد از خانوارهای ایرانی ۱۰ درصد از درآمد سالانه‌شان را صرف بهداشت و درمان می‌کنند. از طرفی دیگر پنج درصد از خانوارها نیز چیزی حدود ۲۵ درصد از درآمد سالیانه‌شان را برای هزینه‌های بهداشت و درمان خرج می‌کنند. ممکن است ۵ یا ۱۰ درصد از کل درآمد سالانه رقم قابل توجهی به نظر نرسد؛ اما اگر میانگین این درآمد را ماهانه ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، این هزینه قابل توجه و در مواردی کمرشکن خواهد بود. معنی‌اش این است که وقتی سهم هزینه خانوار از بهداشت و درمان بالا برود، به احتمال زیاد صرف‌نظر کردن از روند درمان بیماری‌ها یا فروش دارایی‌ها و کالاهای بادوام و باارزش زندگی جایگزین تلاش برای مداوا خواهد شد.

همچنین تمام افراد می‌تواند با شرایط مختلف این بیمه نامه را خریداری کنند تا در برابر خطرات و بیماری‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرید. برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی باید تحت پوشش بیمه‌های پایه مانند بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه ارتش باشید تا خسارت‌ها جبران شوند. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه تکمیلی توضیحاتی دهیم تا با ماهیت این بیمه نامه بیشتر آشنا شوید. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه تکمیلی چه ماهیتی دارد؟

بیمه درمان تکمیلی برای تکمیل بیمه‌های پایه طراحی شده است تا هزینه‌های درمان تا بالاترین سقف تعهدات بیمه‌گر جبران شود. بیمه تامین اجتماعی علاوه بر اینکه دفترچه درمان را برای بیمه شده‌های خود در نظر گرفته است، می‌تواند شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی را هم فراهم کند.

بیمه تکمیلی چه پوشش‌هایی دارد؟

در بیمه تکمیلی با پرداخت حق بیمه می‌توان پوشش‌های بیمه نامه را خریداری کرده و سقف تعهدات شرکت بیمه را مشخص کرد.

پوشش‌هایی که توسط شرکت‌های بیمه مختلف ارائه می‌شوند عبارتند از؛

جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care

پرداخت خسارت‌های جراحی‌های مهم که مرتبط با سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان

جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین

جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری

پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم

بیمه تکمیلی هزینه سونوگرافی را پوشش می‌دهد

پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک

جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)

جبران خسارت‌های عمل‌های سرپایی مانند: شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی

جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم

هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری

پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات (به غیر از خدمات زیبایی)

هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری

جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)

به طور کلی شرکت‌های بیمه‌ای با توافقی که با بیمه‌گزار دارند به ارائه پوشش‌هامی‌پردازند. بدین گونه که برخی از افراد تمایل دارند تمام پوشش‌ها و افراد دیگر برخی از پوشش‌ها را می‌خواهند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از روش استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه استفاده کنید. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید بیمه است که شرایط پوشش‌ها و میزان حق بیمه شرکت‌های بیمه‌ای را در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد.

بیمه تکمیلی چه طرح‌هایی دارد؟

بیمه تکمیلی جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که بیمه‌گزار با توجه مزیت‌ها و پوشش‌های آن را خریداری می‌کند. به طور کلی این بیمه به دسته بندی‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

بیمه درمان تکمیلی گروهی

بیمه درمان تکمیلی خانواده

بیمه تکمیلی خانواده از انواع این بیمه است

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

در بیمه تکمیلی انفرادی پوشش‌های بیشتری را می‌توان خریداری کرد و از مزیت‌های گوناگون آن بهره‌مند شد. به طور حتم استفاده از پوشش‌های بیشتر می‌تواند دلیل مهم خرید این بیمه نامه باشد.

بیمه درمان تکمیلی گروهی

کارفرماهای شرکت‌ها می‌توانند با درخواست کارمندهای خود شرایط خرید بیمه‌گروهی را فراهم کنند. برای تحت پوشش قرار گرفتن در این طرح باید تعداد افراد سازمان‌ها به حد نصاب رسیده باشد. البته که قبل از خرید این بیمه نامه، کارفرما باید کارمندهای خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

بیمه درمان تکمیلی خانواده

هنگام خرید بیمه تکمیلی نیازی نیست که تعداد افراد همانند بیمه درمان گروهی به حد نصاب مشخص برسند، حتی اگر بیمه پایه افراد خانواده در کارگاه‌های مختلف پرداخت شده باشد، می‌توان برای خانواده درخواست بیمه تکمیلی داد.

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی

مدت انتظار بیمه درمان تکمیلی، مدت زمانی است که بیمه‌گر تعهدی در قبال جبران خسارات بیمه‌گزار ندارد. این مدت زمان از هنگام عقد قرارداد شروع می‌شود. دوره انتظار در هنگام پوشش هزینه‌های زایمان بیمه تکمیلی درمان ضرورت می‌یابد. بیمه‌گزار باید بداند که دوره انتظار مربوط به پوشش بیمه انتظار نه الی دوازده ماه است. توصیه می‌شود که بیمه‌گزار قبل از بارداری حتماً این نکته دوره انتظار پوشش بیمه‌ای زایمان را در خرید بیمه تکمیلی مدنظر قرار دهد.

اهمیت خرید بیمه تکمیلی چقدر است؟

با توجه به اینکه خرید بیمه درمان تکمیلی ملزم به داشتن بیمه‌های پایه خواهد بود بهتر است بدانید که این بیمه نامه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها طراحی شده است. از آنجایی که خدمات بیمه‌های پایه بسیار محدود است می‌توان با خرید بیمه درمان تکمیلی بیشتر هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها را جبران کرد. بدین گونه که با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه نامه نیازی نیست که هزینه‌ای برای درمان بیماری تحت پوشش بیمه نامه پرداخت کنید، با استفاده از معرفی نامه از پوشش‌ها و مزیت‌های درمان بیمه نامه استفاده خواهید کرد.

اگر می‌خواهید که معرفی نامه تهیه کنید کافی است که از دو روش حضوری و آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.