معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بانوان ورزشکار کشور، نام ایران اسلامی را بر بالای سکوها فریاد زدند و زن ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی در مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، ضمن شنیدن صحبت‌های ورزشکار بانوان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان بزرگ رجایی و باهنر، گفت: از حضور در جمع بانوان افتخارآفرین ورزشکار کشور که نام ایران اسلامی را بر بالای سکوها فریاد زدند و زن ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کردند، خرسند هستم. زن ایران اسلامی در سنگرهای مختلف می‌ایستد، می‌جنگد و مقاومت می‌کند. بانوان ورزشکار در حوزه‌های مختلف توانستند بدرخشند؛ چه در حوزه سلامت، ورزش و تندرستی و چه در حفظ امنیت پاکی، عفاف و حجاب.

وی در ادامه با تاکید بر سختی‌ها و مشکلاتی که متوجه بانوان ورزشکار است، عنوان کرد: تلاش بانوان ورزشکار با وجود کمبود امکاناتی که در مقایسه با ورزشکاران دیگر دیده می‌شود، اجر مضاعف دارد که این موضوع برای جوامع الگو است.

معاون امور زنان و خانواده در ریاست جمهوری اضافه کرد: بانوان ورزشکار نه تنها مسئولیت خانواده را بر عهده دارند، بلکه موقعیت اجتماعی و فعالیت‌های فردی خود را نیز حفظ کرده‌اند که برایشان آرزوی موفقیت دارم.

خزعلی در پایان تصریح کرد: برنامه دولت مردمی طبق سند تحول بر ارکان مختلفی استوار است که ۴ رکن اصلی آن عدالت‌محوری، مردم‌محوری، دانش‌محوری و خانواده‌محوری است. معاونت زنان در دو بخش متمرکز عدالت‌محوری که باید در بین مردان و زنان، آحاد مختلف جامعه، موقعیت‌های گوناگون جغرافیایی که از امکانات کمتری برخوردار هستند، رعایت شود و خانواده‌محوری که با محوریت زنان همراه است.

گفتنی است، در ادامه مراسم از بانوان مدال‌آور بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تجلیل و قدردانی به عمل آمد و هدایایی اهدا شد.