بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: برای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۲ هزار و ۷۱۸ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تأیید نهایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تنها ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در طول یک سال گذشته دو هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی در روستایی در خراسان جنوبی احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی ادامه‌داد: شاخص مقاوم سازی در روستاهای خراسان جنوبی از ۵۲.۶ درصد به ۵۳.۸ درصد ارتقا یافته است.

تنها بیان کرد: در حوزه تسهیلات مسکن روستایی هم سه هزار و ۸۶۲ مورد تسهیلات به خراسان جنوبی ابلاغ شده است و در این راستا سه هزار و ۵۲۰ مورد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد دو هزار و ۶۰۴ مورد انعقاد قرارداد در بانک‌ها انجام داده، دو هزار و ۲۶۳ مورد شروع به کار کرده و هزار و ۶۷۳ مورد هم به اجرای سقف و اسکلت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵۲ مورد در این بخش پایان کار اخذ کرده‌اند، گفت: در حوزه مسکن محرومان مقطع فعلی سهمیه اولیه ۵۰۰ تا بوده که با رایزنی‌ها به هزار و ۱۸۹ مورد رسیده است.

تنها اظهار کرد: در این حوزه تاکنون عملیات پی کنی ۸۱۷ واحد، اجرای فونداسیون ۸۱۱ واحد، اسکلت و دیوار چینی ۶۵۵ واحد و اجرای سقف و دیوار ۴۶۲ واحد و سفت کاری ۳۷۷ واجد به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۴۱ مورد اجرای طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی داشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات ملی ۹۲ درصد و تخصیص اعتبارات استانی حدود ۶۵ درصد بوده است، گفت: مجموع اعتباراتی که در سال گذشته برای اجرای طرح‌های هادی هزینه کردیم، ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.

تنها اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۸۷ متر مربع سنگفرش، ۹۹۸ هزار و ۸۳۶ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۱۵ هزار و ۵۰۹ متر جدول‌گذاری داشته‌ایم.

تأمین ۲۷۷ متر مربع زمین در روستاها

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۷۷ هزار متر مربع زمین در روستاها برای کارهای عمرانی تأمین کرده‌ایم، ادامه‌داد: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۸۳ جلد سند صادر کردیم که دو هزار و ۹۲۴ جلد روستایی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۳۶۲ واحد مسکن در شهر بیرجند و روستاهای حاشیه شهر و در شهرهای طبس و نهبندان و سربیشه و قاین و … ساخته شده است.

تنها اظهار کرد: در سال گذشته در بحث اقدام ملی مسکن دو هزار و ۷۴۱ مورد متقاضی نهایی شدند که دو هزار و ۹۲ مورد اجرای فونداسیون و ۹۴۷ واحد اجرای اسکلت نیز داشته‌ایم.

وی بیان‌کرد: در مورد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳۲ هزار و ۷۱۸ مورد ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۶۹ مورد تأیید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت هزار و ۳۶۷ متقاضی افتتاح حساب داشته و چهار هزار و ۷۷۳ مورد نیز مبلغ اولیه را واریز کردند.