بیرجند-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار سنواتی و ۶۰۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

حمید جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جنوبی با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها در یک سطح به صورت ملی و توسط رئیس جمهور انجام می‌شود، بیان‌کرد: ارزیابی سطح دوم در سطح وزارتخانه‌ها و معاونت رئیس جمهور انجام می‌شود.

جهانشاهی با بیان اینکه در سطح سوم، ارزیابی‌ها در استان صورت می‌گیرد، بیان کرد: ما در شورای راهبری و توسعه مدیریت خراسان جنوبی بر اساس یک سری شاخص‌ها این ارزیابی‌ها را انجام می‌دهیم.

وی گفت: جشنواره شهید رجایی در واقع ویترین عملکرد یک ساله دولت است که در فرایند اجرای آن دستگاه‌ها امتیازدهی می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با این امتیازدهی‌ها نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها مشخص می‌شود، ادامه داد: با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف مدیران دستگاه‌ها در راستای بهبود عملکرد تلاش خواهند کرد.

جهانشاهی گفت: در مورد اعتبارات سنواتی هزار میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است که در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نسبت به توزیع آن با توجه به ۲۰۰ ملاک و شاخصه اقدام شده است.

۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و معاونت عمرانی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان با توجه به سیل سال گذشته به استان ابلاغ شده است، افزود: در این زمینه در حال انجام فرآیندها و تصویب پروژه‌های مرتبط هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حوزه اعتبارات محرومیت زدایی نیز ۶۰۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که در حال مبادله موافقت نامه و ابلاغ آن هستیم.

جهانشاهی با اشاره به اینکه در مورد اعتبارات هزینه‌ای نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی ابلاغ شده است، افزود: در مورد مانده مرخصی و پاداش بازنشستگان نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته و قول‌های مساعدی نیز در این حوزه داده شده است.

وی گفت: با اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی بسیاری از کارگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی روند جهشی به خود گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه در قالب اعتبارات سفر رئیس جمهور ۹۷۵ میلیارد تومان به صورت نقد به خراسان جنوبی تزریق شد، اظهار کرد: در قالب متمم سفر هم توافقات خوبی صورت گرفت و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مرتبط با آن نیز مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

جهانشاهی در مورد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان پروژه‌های متحرک توسعه بیان‌کرد: سال گذشته ۲۶ پروژه از این محل تصویب شد و در سال جاری نیز از این محل ۵۸ پروژه نهایی شد.