کاشان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۳۳۶ دز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال کاشانی تزریق شده است.

مهدی دلاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شرایط رعایت پروتکل‌ها در جامعه اصلاً مطلوب نیست، اظهار داشت: این انتظار وجود دارد که حداقل در ادارت پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته صعودی بوده است، ابراز داشت: در مردادماه از تعداد تستهای گرفته شده چهار درصد مثبت بود در حالی در تیرماه و مردادماه این شاخص به ۵۶ و ۵۷ درصد رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به واگیر بودن سویه جدید ویروس کرونا تصریح کرد: لازم است تا همشهریان و هموطنان عزیز تا قبل از فرارسیدن فصل سرما واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار و ۳۳۶ دز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال در کاشان تزریق شده است، گفت: واکسیناسیون دز اول نیز در کاشان حدود ۸۷ درصد و در آران و بیدگل حدود ۸۱ درصد است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۶ درصد کودکان کاشانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: حدود ۱۳ درصد کودکان آران و بیدگلی نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: پرسنل دانشگاه علوم پزشکی کاشان آماده هستند تزریق واکسن را برای پرسنل و کارمندان نهادها و دستگاه‌های خصوصی و دولتی در سطح دو شهرستان آران و بیدگل و کاشان انجام دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تاکنون شش هزار و ۹۶۹ بیمار نیز به صورت موقت در مراکز ریفرال کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری شده‌اند.