اردبیل- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی با هدف تأمین آب پایدار روستاها در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بعد از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به روستای آق‌قلعه شهرستان سرعین اظهار کرد: با اجرا و تکمیل طرح آبرسانی ۴۴۴ روستا بخش بزرگی از مشکل کمبود آب شرب روستاهای کم آب استان برطرف می‌شود.

علیرضا نعمت سلطانی با تبریک هفته دولت تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی در شهرستان‌های استان اردبیل انجام شده و در این هفته شاهد احداث چندین پروژه آبرسانی در روستاها هستیم.

وی گفت: پروژه‌های آبرسانی به ۴۴۴ روستای کم آب استان اردبیل با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال بخشی از مرحله اول طرح بزرگ ملی است که در طول ۳۰ ماه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌المجتبی (ع) اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تأمین آب روستاییان به عنوان یک ضرورت مورد دقت و توجه ما بوده و تمرکز اصلی خودمان را روی پروژه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی در حال اجرا گذاشتیم.

نعمت سلطانی اظهار امیدواری کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده بخش عظیمی از مشکلات آبرسانی روستایی را برطرف کنیم.

وی وضعیت برخی از شهرهای استان را در برخورداری از منابع آب پایدار و مناسب یادآور شد و خاطرنشان کرد: همت جمعی بر این است تا یک شرایط مناسب‌تری برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برخورداری بیشتر روستاییان از منابع آب مورد نیاز فراهم آید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: طرح آبرسانی به روستای آق‌قلعه در قالب احداث مخزن ذخیره بتنی ۱۰۰ متر مکعبی، اجرای حصارکشی مخزن، محوطه‌سازی، اجرای لوله تغذیه شبکه توزیع آب به یک‌هزار و ۱۰۰ متر با لوله ۱۱۰ میلیمتر و با هزینه‌کرد مبلغ ۹ میلیارد ریال به مرحله افتتاح رسید.