تهران- سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران به مناسبت هفته دولت و با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه و با حضور رئیس مرکز آمار ایران و سایر مسئولان، سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران، به مناسبت هفته دولت رونمایی شد.

جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه‌های آماری با هدف یکپارچه سازی آمار و اطلاعات و اتخاذ تصمیم گیری مناسب ایجاد شده است.

وی افزود: قانون اهداف و تشکیل مرکز آمار مربوط به سال ۱۳۵۳ است و با توجه به نقش اطلاعات در همه ارکان نظام آماری و تعیین تکلیف وظیفه دستگاه‌ها در این زمینه، لایحه‌ای تدوین و پس از تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی، اجرایی خواهد شد.

حسین زاده گفت: در برخی حوزه‌ها، فهرست آمار رسمی وجود نداشت ولی اکنون برای ۵۰۰ شاخص، آمار دقیق وجود دارد و تولید کننده آمار و تقسیم کار ملی نیز در این فهرست مشخص شده است.

رئیس مرکز آمار ایران خاطر نشان کرد: این فهرست پویا و قابلیت بروز آوری دارد و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه‌های تولید آمار از «سنتی» به شیوه «ثبتی مبنا» تغییر کرده است یادآور شد: مرکز آمار ایران، فرصت تبدیل اطلاعات به دانش به عنوان یکی از موضوعات مهم دنیای اطلاعات را ایجاد کرده است و ایجاد نظام جامع ثبت‌های آماری ایران را دنبال می‌کند. در این نظام از ریز داده‌های آماری استفاده می‌شود.