بیرجند- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: میانگین بیکاری ایثارگران در خراسان جنوبی کمتر از کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی عزیزی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: اشتغال مهم‌ترین دغدغه کشور و ایثارگران است و نرم بیکاری ایثارگران استان نسبت به کشور کمتر است.

به گفته وی تعهدات اشتغال ایثارگران خراسان سالانه یک و نیم برابر انجام می‌شود و ایثارگران و فرزندان آنها جامعه هدف ما هستند و از سال ۱۳۹۵، ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران در هر دستگاه بر اساس نیازهای موجود انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: فرزندان ایثارگران دارای مدرک تحصیلی از طریق شرکت در آزمون و زمینه اشتغال آنهایی که مدرک تحصیلی ندارند، با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و یا به‌کارگیری آنها در بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای ثبت و ضبط خاطرات شهدای استان تا کنون انجام شده است و در این خصوص از استان‌های دیگر جلوتر هستیم.

حجت الاسلام عزیزی با اعلام اینکه به زودی تولید فیلم سینمایی بلندی درباره یکی از شهدای شاخص خراسان جنوبی آغاز می‌شود، ادامه داد: دیدار و تجلیل از خانواده شهدای کارمند و ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، عطر افشانی گلزار شهدا و تولید محتوا از جمله برنامه‌های ما در هفته دولت است.

وی گفت: شش هزار و ۳۴۷ نفر از افراد تحت پوشش از بیمه پایه برخوردار شده‌اند و ۳۲۵ کمیسیون غیر حضوری و برای ۲۴۰ نفر از جانبازان هم کمیسیون پزشکی حضوری برگزار شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال حدود سه برابر تسهیلات مسکن ایثارگران افزایش یافته است، همه متقاضیان برای دریافت تسهیلات جذب شده‌اند.