رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: به منظور تمرکززدایی محتوا و خدمات از تهران و همچنین کاهش تاخیر پردازش داده پروژه ابر یکپارچه توزیع‌شده سراسری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خوانساری امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال قراردادی که در دولت قبل در حوزه خدمات ابری منعقد شده بود امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: فضای ذخیره‌سازی ابری خوبی در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است. این سرویس‌ها مزیت‌های متعددی برای کاربران از جمله گیمرها و شرکت‌ها دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش چشمگیر تاخیر ارسال داده اشاره کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: همچنین دولت در قالب ارائه سرویس‌های با کیفیت ای‌پی‌آی دو اپراتور خدمات الکترونیکی با عناوین بازارچه ای‌پی‌آی و حوض ای‌پی‌آی را راه‌اندازی کردیم و این دو اپراتور خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه ابر یکپارچه توزیع شده سراسری تمرکززدایی محتوا و خدمات از تهران در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، شکل‌گیری، توسعه سکوی ارائه خدمات ابری توزیع‌شده در کشور، به‌روزرسانی مراکز داده، استفاده بهینه از منابع موجود و ارائه خدمات مورد نیاز کسب و کارهای نوپا به صورت یکپارچه و اقتصادی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: برآورد تقریبی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه ابر یکپارچه توزیع‌شده سراسری مجموعا حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال است.