بشاگرد - مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۸روستا و یک شهر در بشاگرد با جمعیت شش هزار نفر از خط انتقال جگین و ۱۳روستا و یک شهر با جمعیت ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران بهره مند هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور اظهار داشت: اقلیم این شهرستان و عدم منابع آبی پایدار، آبفا را ناگزیر به استفاده از ظرفیت دو سد جگین و سهران در تامین آب بشاگرد کرده است.

وی گفت: شهرستان بشاگرد ظرفیت بهره مندی از دو سد جگین و سهران را دارد که در همین راستا بخشی از شهرها و روستاهای آن از طریق سد جگین و بخشی دیگر از طریق سد سهران تامین آب می شوند.

حمزه پور در عین حال استفاده از این ظرفیت را پرهزینه و زمانبر عنوان کرد و افزود: وضعیت جغرافیایی بشاگرد و کوهستانی بودن روستاها باعث شده تا برای تامین آب مورد نیاز مردم رقم بالایی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر از خط انتقال جگین به سردشت و ۱۳ روستا و یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر از خط انتقال سد سهران به گوهران از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

به گفته وی، این دو منبع آبی پایدار(جگین و سهران) ظرفیت تامین آب شرب بیش از ۸۰ روستا و دو شهر سردشت و گوهران را دارد.

مدیرعامل آبفا با اشاره به مطالبات به حق مردمی در بهره مندی سایر روستاها از آب شرب پایدار از این دو منبع آبی، تصریح کرد: با طرح توسعه ای آبفا از این منابع آبی که با حمایت های اعتباری ویژه دولت و استاندار هرمزگان همراه بوده، تمام روستاهای مسیر خط انتقال از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

به گفته حمزه پور، علاوه بر دو سد جگین و سهران، منابع تامین آب روستاهای بشاگرد از طریق ۳۷ دهنه چشمه و ۳۰ حلقه چاه تامین می شود که با اتصال به خط انتقال جگین -سردشت و سهران - گوهران ضمن پایداری باعث ارتقای کیفیت آب مورد نیاز آنها خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب خمینی شهر تا پایان امسال به بهره برداری برسد.