ساری- رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: ماهواره خیام برای رصد و پایش جنگل های شمال و مازندران و مقابله با جنگل خواری آماده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یزدی بعدازظهر شنبه در نشست کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری در ساری با اشاره به این که ماهواره خیام برای پایش و رصد ماهواره‌های عرصه‌های طبیعی و مبارزه با جنگل خواری و زمینخواری آماده شده است، افزود: استفاده از این ماهواره برای اجرای این طرح عملیاتی می‌شود.

وی به تشکل هزار و ۴۵۰ پرونده ساخت وساز غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پرونده‌ها تاکنون تعیین تکلیف نشد و باید هرچه زودتر و کمتر از دو هفته نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

وی از راه اندازی طرح پنجره واحد زمین برای نظارت بر عرصه‌های طبیعی استان مازندران خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اساسی مقابله با جنگل خواری و زمینخواری در استان‌های شمالی قوانین است که باید بازنگری شود.

رئیس دبیر خانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: در حال تهیه وپیگیری طرحی هستیم تا با افراد و شخصیت‌هایی که با توصیه نامه مانع اجرای قانون مقابله با زمینخواری و جنگل خواری می‌شود، برخورد شود.

یزدی تاکید کرد با این افراد و شخصیت‌ها که با متخلفان هم دست هستند طبق قانون برخورد می‌شود.