شیراز- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس گفت: برنامه‌های توسعه محور استان فارس بر اساس رشد۸.۱ درصدی تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علی افکاری پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برخلاف برنامه ششم، پنجم و چهار توسعه در تلاش هستیم که برنامه هفتم توسعه براساس فعالیت‌های واقعی و توانمندی‌های موجود در استان فارس تدوین گردد.

وی ادامه داد: برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه براساس اعتبارات تملک دارایی تدوین شده بود اما این رویه در برنامه هفتم توسعه تکرار نخواهد شد.

به گفته این مقام مسئول برنامه توسعه فارس در ١۴٠١ براساس تولید ناخالص داخلی تدوین شده است و بر همین اساس رشد استان همچون کشور هشت و یک دهم درصد در نظر گرفته شده است.

افکاری تاکید کرد: برنامه ریزی کلان استان بر اساس لحاظ سند آمایش سرزمین در نظر گرفته شده این در حالی است که مدیریت آمایش نیز از دیگر روش‌هایی است که در نظر گرفته شده تا بتوان استان را در مسیر توسعه قرار داد.

افکاری خاطرنشان کرد: برای تکمیل ٢٦٥٠ پروژه نیمه تمام فارس، به ١٥ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و درصورت تخصیص ١٠٠ درصدی اعتبارات تملک و دارایی ٤ تا ٥ سال طول می‌کشد تا تکمیل شود و تا نهایی شدن کار پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود.

او با بیان اینکه یکی از تکالیف تاکید شده برای استان تحقق نرخ رشد ٨.١ درصدی است، افزود: بر خلاف برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم که اساساً مبتنی بر اعتبارات تملک استانی بود، در برنامه هفتم هدف گذاری‌ها تحقق نرخ رشد مبتنی بر تولید ناخالص داخلی استان بوده و همه فعالیت‌ها اعم از خصوصی و دولتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، درمانی و …در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برای خط آهن بندرعباس-لار-جهرم به شیراز و گل گهر-نی ریز-فسا-شیراز و بندر امام (ره) -ماهشهر-ممسنی شیراز نیز به دنبال اخذ اعتبارات هستیم.