سنندج- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال کردستان در سال جاری محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی پور روز شنبه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر کردستان در سنندج اظهار کرد: امروز همه کشورهایی که به دنبال پیشرفت و رفاه اجتماعی هستند بخش تعاون را در اولویت قرار دادند و موفق هم عمل کردند.

وی افزود: دولت سیزدهم خارج از شعار و وعده‌های توخالی عمل می‌کند و در طول یک سال گذشته در کردستان هم تلاش جدی برای تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت انجام شده است.

رشیدی پور خاطرنشان کرد: سهمیه اشتغال استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۳۲ شغل بود که از این میزان تا پایان اسفند ماه ۴۵۰ شغل در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده بود که با تلاش و انسجام بین دستگاه‌های اجرایی استان این مهم به صورت کامل محقق شد.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۵۰ درصد سهمیه اشتغال زایی در استان محقق شده است و در سامانه ملی ثبت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: در استان کردستان برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳ هزار شغل تعریف و در بحث سامانه ملی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد این سهمیه به واسطه فعالیت تعاونی‌ها تحقق یافته است.

رشیدی پور تصریح کرد: باید ظرفیت‌های بیش از هزار و ۹۰۰ تعاونی در کردستان برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در این استان به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: شفاف سازی فعالیت تعاونی‌ها بسیار مهم بوده و سالانه باید اقدامات و وضعیت آنها بررسی شود لذا امیدوارم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نظارت بر تعاونی‌ها را با جدیت بیشتر پیگیری کند.

در پایان این مراسم از تلاشگران عرصه تعاون استان کردستان تجلیل به عمل آمد و هفت تعاونی برتر استان معرفی شدند.