ارومیه –مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: یک پرواز از مبدا فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه به مقصد فرودگاه نجف در تاریخ ۲۴ شهریور و پرواز بازگشت نیز در تاریخ ۲۸ شهریور ماه دایر است.

شاهین مطیع حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر از بازگشایی مرز تمرچین و تردد رسمی زائران اربعین از روز دوشنبه ۱۴ شهریور ماه خبر داد و افزود: زمان خروج روزانه زوار از پایانه مرزی تمرچین همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود.

وی ادامه داد: زوار ترکیه گرجستان آذربایجان و منطقه قفقاز از مسیر بازرگان به سمت مرز تمرچین حرکت کرده و از آنجا عازم عتبات عالیات می‌شوند.

حق شناس اضافه کرد: اما علاوه بر بازگشایی مرز زمینی زائران اربعین حسینی می‌توانند از طریق هوایی نیز برای عزیمت به عتبات عالیات اقدام کنند.

تمامی زیرساخت‌ها اعم از پارکینگ رایگان، مواکب، حمل و نقل و مسائل بهداشتی در مرز تمرچین برای میزبانی از زوار حسینی فراهم شده است.

زمان خروج روزانه زوار از پایانه تمرچین هر روز ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸ عصر به وقت ایران اعلام شده و زمان بازگشت زوار از این مرز نیز ۲۴ ساعته خواهد بود.

برای خدمات رسانی به زائران در آذربایجان غربی مواکبی با ظرفیت اسکان روزانه ۱۵ هزار نفر و توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در نظر گرفته شده است.

از مرز تمرچین تا منطقه الحسینیه بغداد نیز مواکب حسینی برای پذیرایی از زائران اربعین آماده هستند که طبق توافق انجام شده مبلغ ۶۰۰ هزار تومان یا ۳۰ هزار دینار عراقی هزینه سفر از مرز تمرچین تا منطقه الحسینیه بغداد است.