مشهد ـ رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: زائران پیاده، با طی کردن صدها کیلومتر، به حرم رضوی مشرف می‌شوند و لازم است که اقدامات مقتضی در رابطه با اسکان و حمل‌ونقل آنها انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر و شهرداری مشهد مقدس که تلاش‌های مجدانه‌ای برای میزبانی درخور از زوار رضوی در پایان دهه ماه صفر داشته‌اند، اظهار کرد: زائران پیاده، با طی کردن صدها کیلومتر، به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود و برماست که اقدامات مقتضی در رابطه اسکان و حمل‌ونقل و … انجام گیرد که امیدواریم این اقدام نیز به خوبی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با فروکش کردن شرایط کرونایی حاکم بر کشور شاهد تشدید حضور زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر خواهیم بود و برماست که اقدامات مقتضی برای میزبانی درخور عزاداران امام‌رضا (ع) را داشته باشیم.

وی ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهارکرد: امیدواریم این عزاداری‌ها در ماه صفر مورد قبول حق تعالی قرار گیرد و موجب بصیرت و شناخت بیشتر نسبت به سیره و روش ائمه (ع) شود.

موحدیان با اشاره به جلسات متعددی که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درخصوص برگزاری دهه پایانی ماه صفر داشته است، گفت: در روزهای پایانی ماه صفر، مشهدالرضا (ع) میزبان عزادارانی از تمام کشور بوده و برهمین اساس باید برنامه‌ریزی فشرده و دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از سوی دیگر شاهد فروکش کردن ویروس کرونا نیز هستیم و همین اتفاق موجب افزایش آمار ورود زائران به مشهد مقدس خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در ادامه اتفاقات و اقدامات ارزشمند مدیریت شهری مشهد مقدس، پس از بازگشایی پادگان ارتش و بولوار ارشادالرضا (ع)، در هفته جاری شاهد بازگشایی «بولوار بصیرت» در یک منطقه محروم شهری خواهیم بود؛ از شهرداری و به ویژه سازمان عمران کمال تقدیر و تشکر را داریم که در یک شب، در اقدامی بی‌نظیر ۱۲ هزار تن آسفالت‌ریزی داشتند که بیانگر روحیه جهادی حاکم بر شهرداری است.