کاشان - رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: عملیات ساخت ۷۵۱ واحد نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت در کاشان آغاز شد.

مجتبی آراسته در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا یک هزار و ۶۴۱ هکتار از اراضی ملی شهرستان کاشان در سامانه شمیم ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه این اراضی در شهرهای کاشان، قمصر و نیاسر واقع شده‌اند، ابراز داشت: بیش از یک هزار و ۱۱۰ هکتار از این اراضی در شهر کاشان، ۴۴۲ هکتار در بخش نیاسر و بیش از ۸۹ هکتار در شهر قمصر واقع هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان با اشاره به اینکه طرح شمیم مربوط به شبکه ملی یکپارچه مالکیت است، تصریح کرد: این طرح در راستای پیاده سازی قانون حدنگاری و یکپارچه سازی نقشه‌های کلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها و ادارات با استفاده از امکانات شمیم و ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی از قطعات کنند، گفت: اسناد دفترچه‌ای بیش از یک هزار و ۸۱ هکتار از اراضی شهرستان کاشان در مرحله تثبیت نهایی قرار داد.

آراسته افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است و با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور خاطرنشان کرد: همزمان با سراسر کشور این طرح در کاشان هم اجرا می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان تاکید کرد: همزمان با فرارسیدن هفته دولت عملیات اجرایی ساخت ۷۵۱ واحد از ساختمان‌های نهضت ملی مسکن در کاشان با انتخاب کارگزار ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.