کرمان- مدیرعامل فرودگاه‌های کشور از نیاز فرودگاه های کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا سیدی پیش از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: تمام توانمان را برای توسعه پنج فرودگاه موجود در استان کرمان به کار خواهیم گرفت اما باید توجه داشت که ۵۵ فرودگاه دیگر هم در کشور داریم که باید رونق و توسعه تمامی آنها را در نظر گرفت.

وی با اشاره به تأمین بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های فرودگاه‌های استان کرمان از محل اعتبارات محلی اظهار کرد: در این خصوص کرمان در مقایسه با استان‌هایی که ۱۰۰ درصد هزینه‌های فرودگاه‌هایشان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است، حق بیشتری دارد.

سیدی گفت: ظرفیت فرودگاه‌های استان کرمان بیشتر آن چیزی است که اکنون در حال استفاده است؛ چنانچه پروازهای منظم به فرودگاه‌های جیرفت، رفسنجان و سیرجان انجام شود شمار مسافران به حدود ۲ میلیون نفر خواهد رسید این در حالیست که در حال حاضر این فرودگاه‌ها حدود ۷۰۰ هزار مسافر دارند.

وی از تدوین طرح جامع تمامی فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد و افزود: برخی از این طرح‌ها باید بازبینی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعریف ۹۶ پروژه ضروری برای فرودگاه‌های کشور یادآور شد: برخی فرودگاه‌ها کشور از جمله باند فرودگاه سیرجان سال‌ها پیش ساخته شده‌اند که باید بازسازی و اصلاح شوند.

سیدی از «مهرآباد» به عنوان فرسوده‌ترین فرودگاه کشور یاد کرد و افزود: تا پایان دولت سیزدهم ترمینال ۱۰۰ هزار متری برای این فرودگاه ساخته خواهد شد.

وی در خصوص فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در زمینه تخریب ترمینال این فرودگاه بی تدبیری شد چرا که اسکلت محکم آن قابل احیا بود و نیاز نبود که تخریب شود.

وی گفت: نیازمند ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی در کشور هستیم.

در این آئین ضمن تجلیل از خدمات «علی قاسم‌زاده» مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان کرمان «علی جزینی‌زاده» به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان کرمان معرفی شد.