اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی هوای نسبتا خنک تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی هوای نسبتاً خنک تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل تداوم خواهد داشت.

وی ضمن هشدار فعالیت سامانه ناپایدار جوی و تقویت فشار هوای سطح زمین در منطقه طی امروز و فردا بیان کرد: علاوه بر وزش بادهای شرقی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید، رخداد مه و کاهش محسوس دمای هوا، در مناطقی از استان بارش باران و در مناطق کوهستانی رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: اوج بارش باران از عصر امروز تا عصر فردا و تمرکز آن بیشتر در نوار شرقی و مناطق شمالی استان انتظار می‌رود.

محمدی خاطر نشان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و آسمان بیشتر مناطق استان نیمه ابری و در نوار شرقی همراه با مه رقیق خواهد بود.

وی افزود: توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۸ و هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد شماره چهار استان اردبیل توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: به مسافران و همشهریان توصیه می‌شود از چرای احشام در دامنه‌ها و ارتفاعات استان و کوچ عشایر اجتناب کرده و از تردد جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی بر اثر کاهش دید و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.