قزوین- مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در راستای توانمندسازی آحاد جامعه در مسیر افزایش تولید ملی، بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی نیکجو اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توانمندسازی آحاد جامعه در مسیر افزایش تولید ملی با هدف حل مشکلات ناشی از بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان متقاضی اشتغال و افزایش تولید در سراسر استان توسط بسیج سازندگی و با همکاری دستگاه‌های همکار و بانک‌های عامل بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با سود ۴، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۷ ساله به متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود: این وام‌ها در عرصه‌های دانش بنیان مرتبط با حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، قطب‌های صنایع تبدیلی استان، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، تولید کیف و کفش، بسته بندی محصولات، شیرینی پزی، خیاطی، قالیبافی، قارچ، گلخانه، صنایع دستی، این تسهیلات با اولویت مناطق کم برخوردار استان توزیع گردیده است.

نیکجو در ادامه بیان کرد: آموزش و بازاریابی از برنامه‌هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال پیگیری است به طوری که افراد فاقد مهارت با توافقی که با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی منعقد شده است آموزش‌های لازم را در کوتاه‌ترین زمان کسب خواهد کرد.

سرهنگ نیکجو در ادامه افزود: در بازاریابی محصولات و تولیدات افراد نیز در کنار فعالان این بخش با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در شهرستان‌ها، مرکز استان و کشور و استفاده از نمایشگاه‌های در فضای مجازی خواهد بود و این حرکت در سال جاری استمرار خواهد داشت.

نیکجو در خصوص پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز گفت: امسال نیز با پیگیری‌های به عمل آمده مبالغ تسهیلات به ازای هر طرح تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه ۷ ساله افزایش داشته است.

این مسئول در پایان با هدف حمایت از تعاونی‌های اشتغال زایی بیان داشت: امسال نیز در حمایت از تعاونی‌های و صندوق‌های قرض الحسنه اشتغالزا در سراسر استان به هر تعاونی حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد و متقاضیان در این خصوص می‌بایست فاقد شغل و بیمه اجباری و دارای مهارت کسب و کار باشند و جهت ثبت نام از طریق سایت www. Ebsvam.ir یا حوزه‌های مقاومت بسیج در سرتاسر استان اقدام نمایند.