شاهرود- رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه سنگر سیاسی و عبادی نمازجمعه رساترین سنگر برای حفظ ارزش‌ها است، گفت: تبیین اصول راهبری نظام اسلامی رسالت مهم ائمه جمعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن فاطمی نیا ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی سالن همایش‌های البرز شرقی با بیان اینکه امام جمعه نماینده رهبری در هر شهر است، تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) راهبری شأن در گستره جهان اسلامی و ایران اسلامی است، امام جمعه هم این رسالت را در شهر و شهرستان محل خدمت خواهد داشت و شاید موهبتی بالاتر از کرسی امامت جمعه به واسطه انتصابش به ولایت فقیه نیست که هم بتواند جامع‌تر و کامل‌تر خدمت کند و هم در گره گشایی کمک حال مردم باشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه امام همه مردم است و هر مسئله و مشکلی که رخ می‌دهد، امام جمعه خودش را موظف می‌داند که آن را رهبری و راهگشایی کند و لذا شاید با قاطعیت بتوان گفت که سنگر سیاسی و عبادی نمازجمعه رساترین و بلیغ‌ترین و حتی گویاترین سنگر حفظ ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شود، افزود: رسالت امامان جمعه بسیار سنگین است چرا که نماز جمعه نماز سیاسی، عبادی و بصیرت افزا است و هم در شئون مختلف تأثیر می‌گذارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه امام جمعه در واقع کارنامه یک هفته وضعیت جامعه را اعلام می‌کند، گفت: بیان مشکلات و مطالبه آنها همچنین ایفا کردن نقش رابط بین مردم و مسئولان از دیگر رسالت‌های ائمه جمعه محسوب می‌شود.

فاطمی نیا با بیان اینکه تصویر اعتقادات دینی، تبیین اصول راهبری نظام اسلامی و … در زمره رسالت‌های مهم ائمه جمعه محسوب می‌شود، گفت: ۱۴ مسئولیت به ائمه جمعه واگذار شده که هر کدام از آن موارد کلان متعددی را دارد که کمک مسئولان اجرایی شهرستان را می‌طلبد تا در کنار امام جمعه به این نکات پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان سمنان در انجام مأموریت‌های خود از تمام ظرفیت‌های استان و شهرستان‌ها و بخش‌ها، بهره بگیرند، ابراز داشت: مأموریت ائمه جمعه بسیار بزرگ و مهم محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، در پایان سخنرانی فاطمی نیا در شورای اداری شاهرود، حجت‌الاسلام خوش کلام به عنوان امام جمعه کلاته خیج معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام خداپرست امام جمعه سابق این شهر که دو دوره عهده دار این مسئولیت بود، قدردانی شد. همچنین حکم امامت جمعه حجت‌الاسلام خوش کلام در این مراسم اعطا و متن حکم وی به امضای رئیس سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، قرائت شد. گفته می‌شود که خوش کلام پس فردا جمعه به مردم کلاته خیج هم معرفی خواهد شد.