بوشهر- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: ۱۷ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان بوشهر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا غریبی ظهر پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در استان بوشهر اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و اربعین حسینی است

وی تصریح کرد: جنگ هشت ساله دارای آثار و برکات مهمی در ابعاد گوناگون داشت که انتقال این فرهنگ به نسل‌های کنونی و آینده یکی از ضروریات است.

سرهنگ غریبی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس از تدوین ویژه برنامه‌ها برای این هفته خبر داد و خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور ماه آغاز می‌شود که در این راستا برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.

وی تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس را یکی از برنامه‌ها دانست و گفت: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که سهم استان از این تعداد ۱۷ هزار نفر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر برپایی نمایشگاه در محل موزه دریایی بوشهر را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مسلح در مرکز استان بوشهر در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که زمینه حضور مردم در تماشای این رژه فراهم می‌شود.