مهران- گزارش میدانی خبرنگار مهر از پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران حکایت از تجمع زائران و شدت گرفتن تردد زوار حاضر در این مرز دارد؛ برخی از زائران خواستار تسریع در روند خدمات‌رسانی هستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر شاهد ازدحام زائران در پایانه مرزی مهران بودیم که گرمازدگی برخی زوار را به همراه داشت، از روز گذشته نیز با بسته شدن مرز افراد در مسیر و کسانی که در مهران حضور دارند با مشکلاتی مواجه هستند.

سید زاهدالدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: از ساعت اولیه بامداد تا به این لحظه نزدیک به ۷۷ هزار نفر وارد کشور شدند.

وی افزود: این زائران افرادی بودند که در داخل پایانه مهران بودند و ما پذیرش جدیدی نداشتیم.

فرماندار مهران هم در این زمینه تأکید کرده که «ظرفیت ۴۵ تا ۵۰ هزار خودرویی پارکینگ اربعین در مهران کاملاً پرشده است.»

علی عباس شفیعی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: موج بازگشت زائرین تقریباً پا به‌پای خروج زائرین افزایشی می‌شود، هم‌اکنون تردد روان است، مقداری مسیر جاده ایلام به سمت مهران ترافیک شدید دارد و تردد به‌کندی انجام می‌شود اما تمام ظرفیت‌های ما برای پارکینگ در حال استفاده است.

وی افزود: نیازمندی‌های آن‌سوی مرز در کشور عراق در بحث آب و یخ وجود دارد که بنا به دستور استاندار تأمین شد، هر امکاناتی که از ما بخواهند در صورتی که مسیر باز باشد ما برای رساندن آذوقه و امکانات به آن‌سوی مرز هیچ مشکلی نداریم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران هم امروز گفت: ۱۹ فروند بالگرد هلال‌احمر به‌صورت آماده‌باش هستند که از این تعداد ۴ فروند در مرزهای خروجی شلمچه، چذابه، خسروی و مهران مستقر است.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت هم صبح امروز در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همکاران ما نزدیک به ۱۰ روز است که در مرز مهران برای خدمات‌رسانی به زائرین مستقر هستند.

وی افزود: امکانات زیادی ازنظر اتوبوس آمبولانس، بیمارستان صحرایی در مرزها فراهم کردیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: نزدیک به ۵ بیمارستان صحرایی هم در مهران داریم که به زائران خدمات‌دهی می‌کنند و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ازدحام مردم و گرمای هوا، همه همکاران بهداشت و درمان پای‌کار هستند.

کارشناس هواشناسی ایلام هم یادآور شده است که «وضعیت هوای استان ایلام تا پایان هفته پایدار است.»