رئیس شاباک با اذعان به افزایش ۳۰ درصدی عملیات های ضد صهیونیستی در کرانه باختری گفت: دیگر در کرانه باختری آزادی عمل نداریم و هر شب نظامیان ما هدف تیراندازی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، «رونین بار» رئیس سرویس امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در اظهاراتی غیر معمول، تغییر سیاست تل آویو در قبال نوار غزه را خواستار شد و بر ضرورت اجرای پاسخ نظامی علیه نوار غزه تأکید کرد و گفت: اسرائیل انجام عملیات نظامی را به معادله پاسخ علیه نوار اضافه خواهد کرد و «یحیی السنوار» باید این موضوع را درک کند.

رونین بار که در یک کنفرانس سالانه در «هرتزلیا» با حضور «توماس نایدز» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی سخن می‌گفت، اذعان کرد: عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات لازم را برای جلوگیری از این عملیات‌ها انجام نمی‌دهد. ما سال جاری شاهد ۱۳۰ عملیات تیراندازی علیه نظامیان اسرائیلی بودیم، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۱، ۹۸ مورد و در سال ۲۰۲۰ فقط ۱۹ مورد بود.

وی در ادامه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی سال جاری ۳۱۲ طرح حمله بزرگ را خنثی کرده و بیش از دو هزار فلسطینی را بازداشت کرده است، افزود: عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری افزایش یافته است و ما وارد یک چرخه بسته شده‌ایم. با توجه تنوع محور عملیات‌ها، ما دیگر در مناطق مختلف کرانه باختری آزادی عمل نداریم و هر شب نظامیان ما در معرض تیراندازی قرار می‌گیرند. نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای مقابله با این عملیات‌ها باید تقویت شوند و نگرانی در میان محافل اسرائیلی درباره بازگشت به شرایطی که منجر به عملیات «نگهبان دیوارها» (شمشیر قدس) شد، افزایش یافته است.

رئیس شاباک درباره تحولات سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت: بی ثباتی سیاسی، اختلافات داخلی و تقویت گفتمان افراطی در داخل اسرائیل، تشویق کننده دشمنان ما هستند و آنها احساس می‌کنند که ثبات و پایداری ما رو به زوال است و این موضع باید بیش از هر چیزی ما را نگران کند. این هشدار فقط برای شاباک نیست و مسئولیت آن متوجه همه ما است.

رونین بار در پایان سخنانش و طبق عادت معمول مقامات رژیم صهیونیستی به طرح اتهامات علیه ایران پرداخت و گفت: ایران به فعالیت در منطقه علیه اسرائیل ادامه می‌دهد.