فرماندار اوکراینی لوهانسک در گفتگو با الجزیره ادعاهایی را درباره تحولات نظامی اخیر در مناطق شرقی و جنوبی این کشور مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سرهی هایدای» فرماندار اوکراینی منطقه «لوهانسک» در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره تازه‌ترین تحولات نبردهای اخیر در این منطقه مدعی شد: علت پیشروهای اخیر ما در مناطق جنوبی و شرقی اوکراین این است که ما با روش‌های جدید و تسلیحات پیشرفته و مدرن می‌جنگیم. افسران ارتش اوکراین از دانش و تخصص بیشتری در مقایسه با ماشین نظامی روسیه برخوردار هستند.

هایدای در ادامه ادعاهایش تصریح کرد: در طول چند هفته آینده شاهد پایان عملیات در «خارکیف» و آغاز آن در منطقه «خرسون» خواهیم بود. دامنه عملیات نظامی ما گسترش خواهد یافت تا همه مناطق دیگر اوکراین از جمله» شبه جزیره کریمه» را نیز شامل شود.

فرماندار لوهانسک در پایان اظهار داشت: هدف ما بازپس گیری همه مناطق اشغال شده توسط روسیه از جمله شبه جزیره کریمه است. نیروهای اوکراینی مصمم هستند همه مناطقی را که روسیه از سال ۲۰۱۴ تا کنون اشغال کرده است، پس بگیرند.

قابل ذکر است که رئیس جمهور اوکراین نیز دوشنبه شب در سخنانی مدعی بازپس گیری شش هزار کیلومتر مربع از خاک کشورش از روسیه شد. این در حالی است که سخنگوی کرملین تحولات اخیر در منطقه خارکیف را بازآرایی مجدد نیروهای ارتش روسیه توصیف کرد و افزود که پوتین در جریان این تاکتیک قرار گرفته است.

«دیمتری پسکوف» در خصوص وضعیت نبرد میان مسکو و کی یف گفت که عملیات نظامی ویژه در اوکراین ادامه دارد و این عملیات تا زمان رسیدن به تمام اهدافی، که در ابتدا تعیین شده بود، ادامه خواهد داشت.