سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: از تیم ملی انتظار بیشتری داشتیم ولی به دلیل عدم هماهنگی، برنامه‌ریزی و اولویت قرار دادن قهرمانی تیمی، امتیازات نفرات نادیده گرفته شد و قهرمان نشدیم.

به گزارش علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه عدم هماهنگی میان مربی، سرمربی و ملی‌پوشان، بزرگترین ضعف کاروان کشتی فرنگی کشورمان در صربستان بود اظهار داشت: در این رقابت‌ها محمدرضا گرایی در اکثر کشتی‌های خود درخواست «چلنج» داشت که توسط مربیان رد شد. سپس پس از اعتراض کشتی‌گیر چلنج کردند که موفق به کسب هر ۵ امتیاز شد. همچنین عدم اعمال درخواست چلنج علیرضا نجاتی از دیگر مواردی بود مانع فینالیست شدن این کشتی‌گیر شد.

وی گفت: قطعاً اگر برای نجاتی درخواست چلنج می‌شد کشتی‌گیر ما می‌توانست با برتری در این مسابقه به فینال راه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به غیاب کشتی‌گیران بلاروس، اوکراین، روسیه، کوبا و تعداد کم حریفان صربستانی اظهار داشت: شرایط در این دوره از مسابقات به گونه‌ای بود که از تیم ایران انتظار قهرمانی داشتیم ولی متأسفانه بدلیل عدم هماهنگی، برنامه‌ریزی موفق به کسب نتیجه مطلوب نشدیم. کشور میزبان در چند وزن کشتی‌گیر نداشت و این بهترین فرصت بود که ما بتوانیم عنوان قهرمانی را به دست آوریم. تنها هدف کادر فنی و فدراسیون این بود که به هر قیمتی روی سکو برویم.

اشکانی با بیان اینکه در طول تاریخ کشتی تا به امروز ۴ بار روی سکو رفته‌ایم افزود: نزدیک به ۲۰ سال است که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی است و تلاش خود را برای تیم کرده است. در این بین چند سال هم من و احد پازاج حضور داشتیم ولی متأسفانه در چند سال اخیر در بخش انتخابی تیم ملی، فدراسیون قانونمند و در راستای عدالت عمل نکرده است. البته قالب‌هایی را جهت انتخاب نفرات طراحی کردند که اصولی نبود و تمامی این موارد مانع شرکت کشتی‌گیران در انتخابی و پیشرفت تیم کشتی می‌شود.