کاشان - امام جمعه کاشان گفت: اربعین حسینی باعث شد تا نقشه‌های دشمن در ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق خنثی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: این مراسم یک همایش جهانی است که می‌تواند مقدمات ظهور را فراهم کند.

وی با اشاره به برخی از حوادث و اتفاقات پیش از ایام راهپیمایی جهانی اربعین حسینی ابراز داشت: دشمن سعی می‌کرد با هدایت این اتفاقات به خصوص در کشور عراق راهپیمایی اربعین را تحت شعاع قرار دهد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف دشمن ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق بود، تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی باعث شد که دسیسه‌های دشمن در ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق خنثی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم عراق در خدمت به زوار حسینی تمام تلاش خود را انجام دادند، گفت: مردم عزیز عراق اعتقاد دارند که با خرج اموال خود در راه امام حسین خداوند به زندگی آنها برکت می‌دهد و از این رو در این ایام برای زوار امام حسین (ع) سنگ تمام می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به حضور فعال مواکب کاشانی برای خدمت به زوار اربعین حسینی افزود: ۴۸ موکب از منطقه کاشان کاشان و آران و بیدگل در دو شهر کربلا و نجف و همچنین جاده بین نجف و کربلا به زائران حسینی انواع خدمات را ارائه دادند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه جاماندگان قافله اربعین در کاشان خاطرنشان کرد: این برنامه هم صبح روز اربعین در کاشان انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان در بهش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: امنیت و آسایش کنونی در کشور را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگرانی هستیم که برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مجاهدت کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه حزب بعث برای کمرنگ کردن شعائر مذهبی از جمله راهپیمایی اربعین تاکید کرد: در این زمان صدام و رژیم بعث نابود شده‌اند ولی نام امام حسین (ع) بلندتر از هر زمان دیگری به گوش جهانیان می‌رسد.