اردبیل- وزیر ورزش و جوانان گفت: اردبیل یکی از استان‌های مستعد برای احداث کمپ‌های تیم ملی است و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این استان حمایت می‌کنیم.

حمید سجادی در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به جای اینکه تیم‌های ورزشی ما در اول فصل و یا نیم فصل به ترکیه و سایر کشورهای منطقه برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و آمادگی سفر کنند، شایسته است با ساخت متنوع کمپ‌های تیم‌های ورزشی و ملی بتوانیم پذیرای آنها باشیم.

وی تصریح کرد: در این کمپ‌ها وجود چمن مطلوب، محل اقامت شایسته، امکانات بدنسازی و آب‌درمانی، تجهیزات پزشکی و ورزشی بسیار مهم است و اگر سکوی تماشاگری نیز وجود نداشته باشد با مهیا کردن این امکانات به راحتی می‌توانیم کمپ‌های تیم باشگاهی و ملی را راه‌اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال آسیا و جهان اکثر اردوهای تیم‌های باشگاهی سایپا را در اردبیل برگزار می‌کرد که ما در آن مقطع به ظرفیت عظیم استان اردبیل در میزبانی از تیم‌های ورزشی پی بردیم و علاقه‌مند به همراهی بخش خصوصی برای احداث کمپ‌های تیم ملی هستیم.

سجادی افزود: در سرعین نیز در صورتی که مشکل زمین برطرف شده و تأمین زیرساخت‌ها را شاهد باشیم، ما نیز به نوبه خود در وزارت ورزش و جوانان حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌دهیم تا کمیپ‌های تیم باشگاهی و ملی در سرعین راه‌اندازی شود.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی از استادیوم‌های ورزشی اردبیل به ویژه استادیوم علی دایی خاطرنشان کرد: این استادیوم حتی زیبنده نام علی دایی نیست و باید به سرعت تعمیرات و تجهیزات آن انجام شده و این مجموعه ورزشی در اختیار تیم‌های ورزشی و برگزاری رویدادهای مختلف قرار گیرد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بازدیدی که از ورزشگاه علی دایی داشتیم، قرار شد در کنار بازسازی فضاهای مختلف ورزشی این استادیوم، شرایطی مهیا شود تا تیم‌های ورزشی با امکانات و تجهیزات مناسب بتوانند رقابت‌های خود را انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان به فضای نامناسب تارتان ورزشگاه تختی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از این تارتان خاکی و بخشی آسفالت شده است و شرایط تکه تکه این فضا به هیچ وجه شایسته ورزشکاران دونده ما در استان نیست در حالی که این استان مستعد قهرمانی در ورزش‌های انفرادی است.