گرگان- استاندار گلستان گفت: تقویت روابط ایران و روسیه در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین المللی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه عصر دوشنبه در نشست مشترک هیات دیپلماسی جمهوری تاتارستان و استان گلستان اظهارکرد: امروزه خوشبختانه، افق‌های بسیار روشنی برای همکاری‌های دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مشاهده می‌شود.

استاندار گلستان افزود: تقویت روابط ایران و روسیه در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه موجب رونق اقتصاد دو ملت و تقویت امنیت منطقه‌ای و بین المللی می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری فراوان و مکمل دو کشور، در کنار قدرت و اثرگذاری هر یک از دو کشور ما در مناطق جغرافیایی خود، می‌تواند همگرایی بین مناطق را تقویت کند.

زنگانه گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال «تعامل حداکثری» با همه کشورهای جهان، بخصوص کشورهای همسایه و هم پیمان خود است.

استاندار گلستان افزود: هدف و مبنای این همکاری و تعامل، منافع متقابل ملت‌ها و شکل دهی فزاینده به یک «جامعه جهانی متمدن» است.

وی اضافه کرد: تجربه نظامِ بین المللی مبتنی بر استیلا و سلطه نشان می‌دهد که برونداد آن چیزی جز تحریم، جنگ، خشونت و ناامنی و تفرقه میان ملت‌ها نبوده است.

زنگانه تأکید کرد: در دوران جدید، مفهوم مقاومت، نقش محوری در معادلات بازدارندگی ایفا می‌کند.

استاندار گلستان گفت: در این مسیر همکاری ایران و فدراسیون روسیه با راهبری هوشمندانه روسای جمهور دو کشور، می‌تواند الگویی کارآمد، برای توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف، قلمداد شود.

وی گفت: تحریم ملت‌ها، یکی از ظالمانه ترین شکل‌های رایج سلطه گری جدید است و مقابله با آن نیازمندِ همکاریِ کشورهایِ مستقل و پاسخ دسته جمعی است و راه حل آن شکل گیری اتحاد و تعامل منسجم ذیل برنامه راهبردی اقدام مشترک برای خنثی سازی تحریم‌ها است.

زنگانه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران فاتح دو میدان جنگ علیه تروریسم و کارزار فشار حداکثری اقتصادی است.

استاندار گلستان اظهارکرد: جمهوری تاتارستان از ظرفیت‌های اقتصادی گسترده، بخصوص در عرصه‌های انرژی، تجارت، کشاورزی، صنعت و فناوری برخوردار است که زمینه ساز همکاریهای سودمند برای هر تعامل دو یا چندجانبه با کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه آماده توسعه حداکثری روابط پایدار و بلند مدت هستیم، افزود: در همین راستا، تلاش می‌کنیم تا توافقات اساسی بین استان گلستان و جمهوری تاتارستان انجام شود که این مهم موجب جهش چشمگیر روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی دوجانبه به نفع رفاه دو ملت، همکاریهای موثر منطقه‌ای با محوریت شما به عنوان رییس کارگروه چشم اندازه راهبردی جهان اسلام شود.