بیرجند_ فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: اقتدار نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی در رژه خودرویی و پیاده هفته دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جلیل شاطری امروز سه شنبه در نشست خبری هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها و ایثارگری‌های همه رزمندگان نیروهای مسلح و گروه‌های مختلف مردم است.

وی افزود: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از اقتدار برخوردار است، قدرت ما برگرفته از هشت سال دفاع مقدس است که نتیجه آن این است که ایران امروز یکی از اطلاع تصمیم گیرنده در جهان است.

وی تصریح کرد: در ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال گذشته در هر برهه‌ای از زمان به دلیل بی کفایتی مسئولان، حاکمان و فرماندهان گوشه‌ای از خاک ایران جدا شده است.

شاطری گفت: با پیروزی انقلاب و این که منافع خیلی از کشورها به خطر افتاد، ۷۶ کشور جهان صدام را برای تجاوز به ایران تجهیز کردند و او با آرایش نیروهای خود در سه جبهه شمالی، میانی و جنوبی به ایران اسلامی حمله کرد.

وی افزود: اثبات دفاع از کشور، اعتقاد به باورهای دینی، اتکا به خود برای تأمین نیازها، اعتقاد به ولایتمداری و اطاعت از فرماندهی از ثمرات دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: امروز با برقراری ارتباط با نخبگان دانشگاهی، تجهیزات نظامی خود را به خوبی ارتقا داده‌ایم و در حالی که قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی در ایران حضور داشتند، امروز مستشاران نظامی ایران در قلب دشمن حضور پیدا می‌کنند.

شاطری با اشاره به برد دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری موشک‌های ایران، بیان داشت: هیچ نیروی توان مقابله با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ندارد و دشمن از اتحاد نیروهای مسلح ایران می‌ترسد.

به گفته وی رژه پیاده و خودرویی نیروهای مسلح مستقر در استان پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه در بلوار شهید صیاد شیرازی برگزار می‌شود و برای اولین بار سقوط آزاد چتربازان نیروهای مخصوص هم در این روز انجام خواهد شد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از کتاب لک لک‌های عاشق در بر دارنده خاطرات سرهنگ غفاری، ارائه خدمات رایگان پزشکی در روستاها، برگزاری یادواره‌های شهدای فردوس و بشرویه و نمایشگاه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این که کارهای لازم برای استقرار لشکر عملیاتی ۳۰ در بیرجند در حال انجام است، گفت :۵۱۵ کیلومتر مرز استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان تحویل این لشکر شده است.

شاطری افزود: ۳۶۰ کیلومتر از مرز در خراسان جنوبی است و در طول ۵۱۵ کیلومتر مرز امنیت به طور کامل برقرار است.

وی با اشاره به این که مردم افغانستان برادران دینی ما هستند، ادامه داد: هر کسی که قصد تجاوز به مرزهای ما را داشته باشد، با برخورد قاطع نیروهای مسلح ما مواجه خواهد شد.

وی با بیان این که پهباد ها، سامانه‌های حسگر و دوربین‌های مجهز در مرز مستقر شده‌اند و همه تحرکات را رصد می‌کنند، گفت: در هفته دفاع مقدس باید حقایق دفاع مقدس برای نهادینه شدن آن به خوبی بیان شود.