فؤاد حسین در دیدار با عضو شورای امنیت ملی آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با او درباره تحولات عراق و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق امروز چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «برت مک گورک» عضو شورای امنیت ملی و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، در این دیدار درباره روابط دوجانبه عراق و آمریکا به ویژه روابط نظامی و امنیتی و ساز و کار اجرای تصمیماتی که در جلسه گفتگوی راهبردی اتخاذ شد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت. طرفین همچنین درباره وضعیت منطقه، تحولات جاری در آن و روابط عراق با کشورهای منطقه رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار تأکید کرد که کشورش تلاش می‌کند از طریق نقش محوری خود عامل و منبع ثبات، آرامش و میانجیگری برای حل اختلافات بین برخی کشورهای منطقه باشد. برت مک گورک نیز از تلاش‌های عراق در جهت ارتقای صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

دیدار وزیر خارجه عراق با مقام ارشد آمریکایی در حالی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است. الکاظمی در حاشیه این نشست تا کنون با سید ابراهیم رئیس رئیس جمهور ایران، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و شماری دیگری از مقامات کشورها دیدار و گفتگو کرده است.