اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش توجه به نهاد خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر شنبه در آئین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ در هنرستان ساعی اراک اظهار کرد: آغاز فعالیت مدارس و حضور دانش آموزان پس از ۲ سال کرونایی جای شکر به درگاه خداوند متعال دارد.

وی ادامه داد: اول مهر ماه آغاز بهار آموزشی و نویدبخش شکوفایی، نشاط و انگیزه بین نسل نوجوان و جوان کشور است و مدرسه نیز کانون انسان ساز، تحول آفرین و امید بخش جامعه است.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: همه باید خود را در این سال تحصیلی برای اقدامات بزرگ و برداشتن گام‌های بلند آماده کنیم و باید نسلی آینده ساز و تحول آفرین برای عزت آفرینی و نقش آفرینی در گام دوم انقلاب تربیت کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دانش آموزان پشتوانه عظیم کاروان علم و دانش و معرفت و بصیرت در کشور هستند، گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول آموزش و پرورش هستند و نقش مهمی در پیشرفت کشور و ساختن ایران اسلامی در گام دوم انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید آموزش و پرورش را در اجرای مأموریت‌ها و رسالت‌های مهم یاری دهند، عنوان کرد: مسئله آموزش و پرورش رکن اصلی پیشرفت کشور است و والدین نیز باید با همراهی فعلانه مدیران و معلمان را در امور تربیتی و آموزشی دانش آموزان یاری کنند.

امام جمعه اراک افزود: امکانات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و اردویی مدارس همواره نیازمند تقویت است و این مهم باید با مشارکت همه جانبه اتفاق بیفتد و دستگاه‌های متولی باید در این راستا نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با تأکید بر جهت گیری سیستم آموزشی به سمت تقویت معنویت، بصیرت و فرهنگ ولایتمداری، بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و توجه به خانواده مهمترین اولویت در مدارس و آموزش و پرورش است.