نخستین دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه‌میانی، میانی و پیشرفته در اتحادیه نویسندگان ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، توسط وابستگی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در استانبول و همزمان با آغاز سال تحصیلی، نخستین دوره پاییزه آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف مقدماتی، نیمه‌میانی، میانی و پیشرفته در اتحادیه نویسندگان ترکیه آغاز شد.

در ابتدای این دوره‌ها، فارسی آموزان ضمن معرفی خود، درباره هدف از آموزش زبان فارسی و زمینه‌های آشنایی با فرهنگ و زبان ایران صحبت می‌کنند. فراگیران در این دوره، در سطوح مختلف زبان فارسی را با استفاده از کتاب‌های گام اول‌، مینا، ایران‌شناسی، واژگان و منابع درسی تألیف شده بر اساس استاندارهای اعلام شده از سوی بنیاد سعدی در ۲۴ ساعت آموزشی در دو برنامه فشرده و نیمه فشرده فرا خواهند گرفت.

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی روزهای (دوشنبه- پنجشنبه / سه شنبه و پنجشنبه) و آخر هفته (روزهای شنبه در دو نوبت صبح و عصر) با حضور تقریبی ۵۰ فارسی آموز برگزار می‌شود. از قشرهای مختلف جامعه ترکیه از جمله دانشجویان‌، استادان‌، کارمندان و هنرمندان در این دوره‌های شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، در این دوره‌ها سعی شده است تا با بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری جهت پخش اشعار فارسی و فیلم‌های ایرانی، بستر مناسب جهت آشنایی هر چه بیشتر فارسی‌آموزان با فرهنگ، زبان و تاریخ ایران اسلامی نیز فراهم شود.