فیلمساز برنده اسکار زندگی و دوران کاری جرج هریسن، یکی از اعضاء گروه بیتلز را در فیلمی مستند به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد گفتگوها و پیش تولید تازه‌ترین پروژه مارتین اسکورسیزی نامدار امسال آغاز می‌شود و ساخت آن چند سال طول می‌کشد.



جرج هریسن

اولیویا، بیوه هریسن در این باره گفت: "اگر جرج می دانست اسکورسیزی قبول کرده داستان او را به تصویر بکشد، بسیار خوشحال می شد." او به عنوان تهیه کننده با این پروژه که هنوز عنوان آن مشخص نشده همکاری می کند و قرار است تصاویر آرشیوی مورد نیاز را در اختیار اسکورسیزی قرار دهد. پل مکارتنی و رینگو استار دو عضو دیگر بیتلز که هنوز در قید حیات هستند، در این پروژه مشارکت خواهند داشت.

اسکورسیزی که اواخر سال گذشته برای فیلم "مردگان" برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، خود را برای نمایش فیلم مستند دیگر خود درباره گروه معروف رولینگ استونز آماده می کند که "نور را بتاب" نام دارد و آوریل سال 2008 نمایش داده می‌شود. او سال پیش نیز فیلمی مستند درباره باب دیلن ساخت و سال 1976 کنسرت خداحافظی گروه "بَند" را در فیلم مستند "آخرین والس" به تصویر کشید.

فیلم هریسن دوران او در بیتلز و خلق ترانه‌هایی ماندگار "چیزی" و "خورشید می آید"، دوران فعالیت کاری جداگانه، رو آوردن به دنیای سینما و حضور در پروژه‌هایی مانند "زندگی برایان مانتی پایتن" و گرایش وی به عرفان شرقی را دربر می‌گیرد. اسکورسیزی گفت: "موسیقی جرج هریسن و تلاش او برای درک معنای زندگی داستانی است که هنوز هم طنین‌انداز است و من می خواهم بیشتر به آن بپردازم." اسکورسیزی در فیلم‌های "آخرین وسوسه مسیح" و "کوندون" چنین مضامینی را بررسی کرده است.

اولیویا و جرج هریسن سال 1974 با هم آشنا شدند و اولیویا تا زمان مرگ کنار او بود. این دو سال 1999 از حمله یک مهاجم به خانه خود جان سالم به در بردند، هر چند گیتاریست نامدار در این حمله با ضربات چاقو به شدت زخمی شد. هریسن سال 2001 در 58 سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت. جان لنون، چهارمین عضو گروه بیتلز سال 1980 به دست یک جوان بیست و چند ساله به قتل رسید.