آغاز به کار دبیرخانه‌های تخصصی دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در امامزاده صالح (ع) تجریش با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جریان مراسم آغاز به کار دبیرخانه‌های تخصصی دومین دوره عهدواره سراسری چله مهدویت در امام زاده صالح (ع) تجریش اظهار داشت: باید مردم بیش از پیش با معارف مهدویت آشنا شوند، چرا که تمدن اسلامی با حضور و مدیریت امام معصوم و در عصر حاضر رخ می‌دهد.

محمد خراسانی زاده وجه تمایز این عهدواره را در مقایسه با جشنواره‌ها، ماهیت مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: ساختار عهدواره به گونه‌ای است که همه شهرستان‌های استان تهران در این عهدواره حضور دارند.

خراسانی زاده ادامه داد: بخش رسانه‌های معنوی و فرهنگی در شهرستان ورامین و عکاسی در شهرستان دماوند و حوزه شعر در شهرستان شمیرانات، هنرهای جدید مدرن در شهرستان قدس و حوزه کتاب در شهرستان اسلام شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: تمایزات ما با جشنواره‌های موجود این است که موضوع روز بوده و با امام عصر در مسیر مهدویت است. ۷ محور دیگر در پیش بردن این برنامه‌ها به عهدواره های موجود اضافه خواهد شد.

او در پایان گفت: معرفی کتاب در پایگاه‌های مختلف شهرستان‌ها خوب است اما تنها معرفی نیست بلکه باید مسابقاتی در این باب برگزار و آن کتاب در محفل‌های مختلف خوانده شده و حتی در فضاهای مجازی انتشار داده شود تا در کل کشور حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اسلامی به خوبی پایه گذاری شود.

جریان انقلاب اسلامی عهدواره مهدویت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: جریان انقلاب اسلامی همان عهدواره مهدویت است که ما را در مسیر قرار گرفتن در راه ولایت فقیه قرار می‌دهد.

به گفته وی، نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت و جایگاه منجی در مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی از مهم‌ترین محورها و موضوعات این رویداد ملی است.

به گزارش ایرنا، نخستین عهدواره چله مهدویت سال گذشته به فاصله ۴۰ روزه از اوایل ماه رجب تا نیمه شعبان برگزار شد.