بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: طرح هادی ۲۳۶ روستای استان بوشهر بازنگری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۱۶ روستا در استان بوشهر است که شمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۴۰۰ است.

وی بابیان اینکه ۸۹ طرح هادی استان بوشهر نیاز به بازنگری دارند تصریح کرد: در زمان حاضر برای ۳۹۶ روستا معادل ۹۹ درصد طرح هادی تهیه‌شده است.

مقدم افزود: در زمان حاضر ۶۱ درصد معابر روستایی بوشهر، ۲۹ درصد گناوه، ۲۱ درصد دشتستان، ۳۷ درصد دیلم، ۲۷ درصد کنگان، ۲۶ درصد دشتی، ۷۱ درصد دیر و کنگان، ۷۷ درصد جم، ۸۷ درصد عسلویه آسفالت هستند.

آسفالت معابر روستایی

وی تصریح کرد: با مشارکت دهیاری‌ها و پی گیری فرمانداری‌ها از سال ۹۶ تا ۹۹ در مدت چهار سال ۲ میلیون و ۸۰۰ مترمربع از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شده است این در حالی است که تنها در سال مالی گذشته بااعتبار ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قیر رایگان یک‌میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۷۱ مترمربع از معابر روستایی این استان آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی در این استان تاکنون ۴۳ هزار و ۴۱۰ واحد معادل ۵۹ درصد مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی بابیان اینکه آمارها نشان می‌دهد شمار واحدهای مقاوم‌سازی شده در سال ۱۴۰۰ سه برابر چهار سال پیش از آن است اظهار داشت: بر اساس آمارها در زمان حاضر ۳۰ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی معادل ۴۱ درصد در این استان غیر مقاوم هستند که تلاش می‌شود این واحدها نیز هر چه زودتر مقاوم شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: از سال ۹۶ تا ۹۹ درمجموع سه هزار و ۱۹۴ واحد مسکونی در استان بوشهر مقاوم‌سازی شده‌اند این در حالی است که تنها در سال ۱۴۰۰ که اعتبارات آن در سال ۱۴۰۱ هزینه می‌شود از ۲ هزار و ۳۸۰ فقره تسهیلات تاکنون ۲ هزار و ۱۰۸ واحد به مرحله انعقاد قرار داد، هزار و ۹۹۴ واحد به مرحله فونداسیون و هزار و ۲۷ پروژه نیز تکمیل و قابل سکونت هستند.

اجرای دیوار حفاظتی برای ۱۶ روستا

مقدم از اجرای دیوار حفاظتی برای ۱۶ روستای استان بوشهر خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد ۹۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی و ۱۴ درصد واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان بوشهر سنددار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۵۱ قطعه زمین در نیمه نخست امسال برای ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن واگذارشده است.