نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا گفت:بزرگداشت این ایام نشان دهنده یکپارچگی مسلمین جهان برای دفاع از ارزش های اسلامی به ویژه ایجاد یک جبهه علیه دسیسه دشمنان مشترک است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اشفاق وحیدی طی بیانیه‌ای به مناسبت ایام الله وحدت و در آستانه خجسته میلاد باسعادت پیامبر مهربانی خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و سلم، افزود: پیروی از سیره نبوی (ص) بهترین روش تحکیم وحدت مسلمانان و مرکز راهنمایی و هدایت برای مسلمین جهان است.

وی اظهار داشت: امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت مقرر کردند، هفته‌ای که شیعه و سنی در کنار یکدیگر و به صورت جهانی آن را گرامی می‌دارند.

امام جمعه ملبورن گفت: سیره و زندگانی نبی مکرم اسلام چراغ هدایت برای بشریت و روش زندگی راستین برای امت اسلامی است، دفاع از مستضعفین و مظلومان و مبارزه علیه ظلم و استکبار اساس نظام محمدی و شریعت اسلام است.

وی گفت: کرامت انسانی و احترام بشریت در گروی سیره نبوی است، و این نیاز امروز جوامع است و باید پیروی از تعلیمات و منویات را جامعه عام کرد. باید اخلاق حسنه و بی نظیر را برای تمام جهانی بازگو کرد و به ویژه قشر مسلمان باید برای رفاه، سعادت و سربلندی سیره نبوی را سرمشق خود قرار دهند.

علامه وحیدی تاکید کرد: دشمنان مشترک اسلام امروز فقط و فقط درصدد پاشیدن بذر نفاق و تفرقه در جهان و جوامع اسلامی هستند، این عناصر به نام اسلام و پیغمبر مرتکب افراط گرایی، تکفیر و تزریق نفرت و دروغ میان مردم هستند لذا شیعه و سنی باید با کمک یکدیگر این عناصر خرابکار را رسوا کنند و پشتیبانان آنان یعنی قدرت‌های استکباری از جمله رژیم صهیونیستی را در طرح‌های شیطانی خود ناکام بگذارند.