به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مقدمدوست، مدرس این کارگاه ۲ روزه، جوانی هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه را از محاسن آن دانست و اطمینان داد که در آینده این افراد فیلمهای خوبی را تولید خواهند کرد.
این نویسنده و کارگردان، گفت: این هنرجویان علیرغم جوانی بسیار با استعدادند و ذهنی آماده برای پذیرش موضوعات هنری داشته و تمرینها را خیلی خوب و با خلاقیت بالا انجام داده و مجموعه و گروهی امیدوارکننده ساخته اند.
نویسنده «بی پولی و وضعیت سفید» ادامه داد: دورههای فراگیری یا ورزیده شدن در کار هنری احتیاج به زمانهای طولانی دارد و این ارتباطها در زمانهای طولانی به وجود میآید استاد و شاگرد به طور مستمر با هم در ارتباط هستند و مجموعه و استاد باعث میشوند هنرجو پس از طی این دوره طولانی در کار خویش ورزیده شوند.
وی با اشاره به اینکه در دورههای کوتاه مدت یا کارگاهها موردی این ارتباط اصلاً شکل نمیگیرد، افزود: تجربه نشان داده وقتی ارتباط بین مجموعه آموزشی و هنرجو طولانی مدت باشد این گروه از هنرجویان به موفقیت نزدیک تر خواهند بود چرا که وقتی دو طرف رابطه شأن جدی شود و مسائل یکدیگر را در طول زمان شناسایی و حل کنند دورههای ثمربخشتر خواهند بود.
مقدم دوست با اشاره به ظهور نسلهای مختلف و انقطاع بین این دورهها خصوصاً در استانها، گفت: منقطع بودن طبیعی است. نسلی میآید و دورهای مستمر کار کرده و حرکت جدی شأن شکل میگیرد و تا دوره بعدی بیایند زمانی فاصله میافتد. در هنر هر سال یک دوره نیست و طبیعی است هر چند سال یکبار در منطقهای دورهای جدید بیایند آن دورهای که ما فکر میکنیم حرکت منقطع شده، در حقیقت دوره پرورش نسل بعدی است.
وی پیرامون محور فعالیتهای حوزه هنری فارس در سند تحول سه ساله با عنوان «هنر عرفانی» و «روایت هنری عرفان انقلاب اسلامی» و پرورش سینماگر برای تبیین مفاهیم عرفانی، گفت: دو موضوع سینما و مضامین درون سینما باید در مسیر آموزش و زیست هنری بایستی با هم اتفاق بیفتد نمیتوان اینها را نوبتی آموخت. ن
ویسنده و کارگردان «هیهات» و «سربه مهر» ادامه داد: نمیتوان گفت در یک دوره فرد سینما را بیاموزد و سپس ممارست در یک مضامین معین و مخصوص را تجربه کند. بچهها باید خودشان اهل آن مضامین باشند و در عین اینکه یک زیست معنوی دارند و معارف و باورهای معنوی کسب میکنند آموزش هنری هم ببینند تا نتیجه بخش باشد اما نمیتوان این دو را نوبتی آموخت.