مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بازنگری ۱۰ آیین نامه و شیوه نامه معاونت فرهنگی وزارت علوم خبرداد و گفت: ۱۰ رویداد و برنامه جدید نیز طراحی شده است.

محمدعلی اسلامی، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازنگری آئین نامه‌های حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: از زمانی که دولت جدید روی کار آمده است، بازنگری تمام آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌های اجرایی در دستور کار معاونت فرهنگی وزارت علوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این آئین نامه ها و شیوه نامه‌ها مربوط به کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی و نشریات دانشجویی و هم مربوط به رویدادها و برنامه‌هایی مانند جشنواره حرکت و جشنواره رویش است که جشنواره رویش مختص کانون‌های فرهنگی و جشنواره حرکت مختص دستاوردهای انجمن‌های علمی است.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: حدود ۱۰ آئین نامه و شیوه نامه را بازنگری کرده‌ایم و در مراحل آخر بازنگری قرار دارند تا بعد ابلاغ شوند. حدود ۱۰ رویداد و برنامه جدید که می‌تواند به ارتقا مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کند را هم طراحی کرده‌ایم و عمده این برنامه‌ها در کارگروه‌ها و شوراهای مربوطه مصوب شده که بزودی ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه و رویدادها، برنامه‌هایی هستند که ناظر به حل مساله بوده و به دانشجو کمک می‌کنند تا حس کارآمدی و اثر بخشی داشته و برای خود و جامعه مفید باشد.