شهرکرد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ قصه‌گو در مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی استان انتخاب و به مرحله منطقه‌ای جشنواره ملی قصه‌گویی راه یافتند.

حجت‌الله آسمند در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی از ۳ ماه پیش در حال اجرا است و ۴۰۰ علاقمند به قصه‌گویی در بخش‌های دینی، آئینی، سنتی و زبان اشاره در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد آثار حدود ۳۰۰ نفر در سامانه بارگذاری و ۱۳۰ قصه در مرحله استانی داوری شده که ۱۳ نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرده است.

آسمند هنر قصه‌گویی را بر رشد شخصیت، منش، فضیلت‌های اخلاقی و رفتار کودک و نوجوان تأثیرگذار اعلام و تصریح کرد: نتایج پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد از طریق قصه می‌توان مهارت‌های شنیداری، گفتاری و رفتاری کودک و نوجوان را شکل داد و به رشد فکری و فرهنگی او کمک کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد قصه‌گویی با هدف دستیابی به اهداف آموزشی و انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی از سال ۱۳۷۶ تاکنون در سطح ملی و استانی یادآور شد: بیست‌وچهارمین مرحله جشنواره ملی امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری هنر قصه‌گویی را یکی از ۶۲ فعالیت زیرمجموعه این کانون اعلام و تأکید کرد: قصه‌گویی از سوی مربیان و اعضای کانون در کتابخانه‌ها اجرا و به نمایش گذاشته می‌شود.

آسمند اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۴۱ هزار کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که اعضای کانون از آن‌ها استفاده می‌کنند.