شهرکرد- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۴۵۱ نابینا و کم‌بینا در این استان وجود دارد.

علی نصیری به‌مناسبت ۱۵ اکتبر برابر با ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار ۵۱۲ نفر نابینا و ۲ هزار و ۹۳۹ نفر کم‌بینا هستند.

وی اشتغال‌زایی و مناسب‌سازی اماکن عمومی را از مهم‌ترین مشکلات نابینایان و کم‌بینایان چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: این افراد با وجود محدودیت در دید، توانایی‌های منحصربه‌فردی در زمینه‌های مختلف دارند.

نصیری تصریح کرد: نابینایان و کم‌بینایان چهارمحال و بختیاری می‌توانند با استفاده از استعدادهای خود در جامعه مانند سایر افراد نقش پویا و پُررنگی داشته باشند.

وی یادآور شد: نابینایان و کم‌بینایان چهارمحال و بختیاری همچنین در عرصه مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بسیاری از نابینایان و کم‌بینایان استان توانسته‌اند در مسابقه‌های مختلف به‌ویژه رقابت‌های قرآنی رتبه‌های اُستانی، کشوری و بین‌المللی کسب کنند.

وی با اشاره به تحصیلات دانشگاهی تعداد زیادی از نابینایان و کم‌بینایان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین میزان تحصیل‌کردگان در بین مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان متعلق به نابینایان و کم‌بینایان است.

نصیری بیشترین نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری را مربوط به نابینایان و کم‌بینایان اعلام و بیان کرد: متأسفانه بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در تخصیص ۳ درصد ظرفیت استخدام به معلولان کوتاهی می‌کنند.