سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۸۸۱ نفر کم بینا و یا نابینا تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: یک هزار و ۲۰۴ نفر از این تعداد مرد و ۶۷۷ نفر خانم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی ظهر شنبه در دیدار با انجمن نابینایان و کم بینایان استان سمنان به میزبانی بهزیستی سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۸۸۱ نفر کم بینا و نابینا در بهزیستی استان پرونده داشته و به عبارت تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: یکی از مسائلی که برای این قشر دنبال می‌شود، موضوع بهینه سازی معابر و متناسب سازی است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۴ نفر از بین جامعه نابینایان و کم بینایان استان را آقایان و ۶۷۷ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: مجموعاً یک هزار و ۱۴۰ نابینا و کم بینای استان سمنان مستمری از بهزیستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از خدمات ما به جامعه نابینایان و کم بینایان پرداخت کمک هزینه تحصیلی است، افزود: تأمین وسایل کمک توانبخشی از دیگر خدماتی است که بهزیستی در طول سال به نابینایان و کم بینایان می‌دهد.

منطقی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی استان سمنان پیشگیری و تشخیص به موقع مشکلات بینایی مبتنی بر غربالگری کودکان است، ابراز کرد: سال قبل ۲۳ هزار کودک سه الی شش سال در استان غربالگری بینایی شدند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزار کودک بین سه تا شش سال در استان سمنان با اختلال بینایی شناسایی شدند، تاکید کرد: این افراد به مراکز تخصص درمانی چشم پزشکی معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار کودک سه الی شش سال مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند، گفت: کار غربالگری همچنان در مراکز بهزیستی و درمانگاه‌ها ادامه دارد.