خرم‌آباد- معاون آموزش و پرورش لرستان از اجرای «طرح نور چشم» شامل مجموعه فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رسولی امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای «طرح نور چشم» شامل مجموعه فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس لرستان همزمان با سراسر کشور گفت: نماز آرامش دهنده دل‌ها است و بر پا داشتن این فریضه الهی آثار و برکات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد دارد.

وی با دعوت دانش آموزان به حضور در نماز جماعت مدرسه گفت: تحقیقات مختلف نشان داده افرادی که در سنین نوجوانی با نماز و انجام فرایض دینی انس گرفته اند در زندگی و آینده هم انسان‌های موفق تری بوده اند.

معاون آموزش و پرورش لرستان نماز را وسیله قرب الهی و تکامل انسان برشمرد و افزود: نماز به معنای ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند متعال است و این بالاترین توفیقی است که نوجوان و جوان می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام چراغی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این رابطه گفت: خوشبختانه در رویکرد جدید آموزش و پرورش در استان برپایی نماز جماعت در مدارس از اولویت‌ها قرار گرفته است که می‌تواند در کنار ارتقا آموزشی دانش آموزان در تربیت فرهنگی و دینی آنان مؤثر واقع شود.

وی به اهمیت و جایگاه نماز اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل مؤثر بر جذب دانش آموزان در نماز جماعت معلمان و مدیران هستند که با اجرای برنامه‌های متنوع و نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی، آنان را به برپایی نماز ترغیب کنند.

عیسی حیدروند رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: طرح «نور چشم» که به مجموعه فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس می‌پردازد شامل چهار فعالیت اساسی نماز جماعت، جشن تکلیف دانش آموزان، گفتمان‌های دینی و پیوند نماز با مدرسه، مسجد و منزل است.

وی افزود: این طرح در استان با نواختن زنگ نماز و برگزاری نماز جماعت در همه مدارس ۲۴ منطقه و شهرستان استان، تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس استان اجرا می‌شود.