گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به پرداخت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از سوی اصناف و مشاغل استان در نیمه نخست سال، گفت: از این رقم، ۳۰ میلیارد تومان توسط پزشکان پرداخت شده است.

قربان حاجی مشهدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پرداخت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از سوی اصناف و مشاغل استان، اظهارکرد: ۲۰ درصد مالیات بخش اصناف و مشاغل در گلستان از سوی صاحبان داروخانه‌ها و پزشکان گلستانی پرداخت می‌شود که در بین سایر مشاغل بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان افزود: رقمی معادل ۳۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات از پزشکان و داروخانه داران وصول شده و تلاش می کنیم با همکاری دادستان و سایر نهادهای نظارتی مقوله فرار مالیاتی در بخش پزشکان را همانند سایر مشاغل به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا در زمینه تقسیط یا بخشودگی جرائم مالیاتی همراهی بیشتری با مودیان مالیاتی انجام شود و در این زمینه با حدود ۶ هزار درخواست تقسیط و دو هزار درخواست بخشودگی جرائم مالیاتی موافقیت شد.

حاجی مشهدی گفت: ۳۵ مودی حقیقی و حقوقی که با استفاده تراکنش‌های مالی با کارت‌های بانکی متعلق به غیر، ۴۴۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند، رهگیری شده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: تیم ویژه ای برای شناسایی و وصول این مطالبات تشکیل شده تا حدود ۳۰۰ میلیارد مالیات و ۱۴۰ میلیارد جرائم مالیاتی این افراد را وصول کنیم.

وی همچنین گفت: با هدف تسهیل و مساعدت به واحدهای تولید راکدی که درخواست بازگشایی و احیای خط تولید خود را به کارگروه رفع موانع تولید استان داده‌اند، حمایت‌های خوبی پیش بینی شده که قسط بندی بدهی‌های مالیاتی تا پنج سال از جمله این حمایت‌ها است.