ارومیه - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از صدور ۱۹ فقره مجوز ساخت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع خدماتی و رفاهی، واحد بوم‌گردی خبر داد.

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژه‌های در حال ساخت استان برابر با یک هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۸۵ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۲۳ پروژه از طرف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مورد تصویب قرار گرفته است.

جباری از شناسایی و متلاشی شدن، ۱۳ باند حفاری غیرمجاز در این استان طی سال‌جاری با همکاری نیروی انتظامی، جوامع محلی و مراجع قضائی خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار سرکشی هدفمند و ۸۰ مورد سرکشی شبانه نیز امسال از آثار تاریخی انجام شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷۳ مورد مشارکت مردمی و اجتماعی در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی انجام شده است، ادامه داد: تعامل با ارگان‌های همیار میراث فرهنگی نیز امسال به تعداد ۸۱ مورد ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۶۱ مورد اخبار واصله مردمی دریافت شده و ۱۱ فقره انجمن میراث فرهنگی در ۶ ماه اول امسال در این استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به فوت سه نفر در شهرستان بوکان در طی اقدامات حفاری در یک غار در روزهای اخیر اظهار کرد: توهم دستیابی به گنج موضوعی است که تهدید کننده جان حفاران غیرمجاز آثار تاریخی است.