اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری از خرد شدن زمین‌های زراعی است.

نادر تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صدور سند اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کردک یکی از اساسی‌ترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه صدور سند اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی و دولتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این راستا تهیه و به اتمام رساندن نقشه کاداستر بیش از پیش اهمیت دارد و همه شهرستان‌های استان باید با جدیت در این کار مهم ورود پیدا کنند.

تقی‌زاده افزود: صدور سند تک برگ برای اراضی کشاورزی جز اولویت‌های کاری این سازمان است و هر کشاورزی که دفترچه، نسق و یا سند معتبری مبنی بر مالکیت زمین زراعی دارد، باید در اسرع وقت به اداره کل اسناد و املاک مراجعه کرده و سند تک برگی را دریافت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر زارع مازاد بر سند زمین زراعی دیگری نیز داشته باشد باز در صدور سند تک برگی هیچ مشکلی وجود ندارد.

تقی‌زاده اضافه کرد: یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی جلوگیری از خرد شدن زمین‌های زراعی است و اگر جلوی این پدیده گرفته نشود، قطعاً امنیت غذایی در سطح ملی به خطر می‌افتد.

وی بیان کرد: با زیاد شدن هزینه تولید و اقتصادی نبودن تولید در اراضی کشاورزی، کشاورزی پایدار و سودده محقق نخواهد شد.

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در پلاک‌های متعدد به دلیل دارا بودن تداخل صادر نشده و در حال حاضر بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی کشور فاقد سند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: مکلف هستیم که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک استان نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی دولتی با رعایت حریم روستاها همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام کنیم.