زنجان- فرماندار شهرستان زنجان گفت: واحد روابط عمومی ادارات به عنوان آئینه تمام نمای دستگاه اداری هستند و کسب موفقیت لازم در این واحد نیازمند دانش و تخصص ویژه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز خالقی در نشست هم اندیشی مسئولان روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان زنجان، با تاکید بر اینکه فعالان عرصه روابط عمومی بایستی دوره‌های تخصصی مربوطه را گذرانده و به مهارت‌های نسبی در این زمینه دست یابند، اظهار داشت: مدیران شهرستان باید ضمن تعالی بخشیدن به جایگاه روابط عمومی‌ها با حساسیت چشمگیر و دید ویژه‌ای به آن نگریسته و از هرگونه سهل انگاری و رفع تکلیفی نسبت به کار ویژه‌های روابط عمومی پرهیز کنند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بی‌منتهای رسانه ملی در زمینه تنویر افکار عموم و میزان اثربخشی در نگرش قاطبه جامعه، تاکید کرد: ادارات و دوایر دولتی شهرستان باید با هوشیاری کامل نسبت به بهره‌گیری از چنین سرمایه و فرصت طلایی در راستای اطلاع رسانی عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه واحد روابط عمومی ادارات به عنوان آئینه تمام نمای دستگاه اداری هستند، افزود: کسب موفقیت لازم در واحدهای روابط عمومی نیازمند دانش و تخصص ویژه است بنابراین نوع نگاه به این مقوله بایستی کاملاً تخصص محور بوده و به صورت علمی آن را دنبال کرد.

وی ضمن یادآور شدن این موضوع که مسئولان روابط عمومی در ادارات شهرستان باید چرخه حاکم بین افکار عمومی و اداره خود را مدیریت کرده و اثربخش باشند، ادامه داد: روابط عمومی‌ها می‌توانند به عنوان چشم بینای دستگاه اداری، نوع بازخوردها و افکار عموم نسبت به عملکرد اداره را رصد و سنجش کرده و از این طریق نیز بهبود وضع موجود و دستیابی به نقاط مطلوب را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان زنجان افزود: از آنجایی که واحدهای روابط عمومی در ادارات به منزلت واقعی خود دست نیافته اند باید در نشست مشترک مدیران و مسئولان روابط عمومی ادارات، به تشریح اهمیت و حساسیت این حوزه خطیر پرداخت تا بتوان در راستای تحقق بخشی از سیاست‌های اطلاع رسانی در شهرستان گام زیربنایی برداشت.