گرگان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت اب منطقه ای گلستان گفت: پاییز امسال ۶۷ آب‌بند غیرمجاز بالادست سد وشمگیر با ظرفیت آبگیری ۶ میلیون مترمکعب تا دو ماه آینده تخریب می شوند.

جواد تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: پس از حدود یک دهه پیگیری در خصوص قلع و قمع آب بندان های غیرمجاز، در گام نخست ۶۷ قطعه آب بندان غیرمجاز در بالادست سد وشمگیر در پایان فصل پاییز امسال تخریب می‌شوند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: این آب بندان ها بر روی رودخانه گرگان رود احداث شده و ظرفیت آبگیری حدود ۶ میلیون مترمکعب دارند که از روان آب‌های بالادست به صورت غیرمجاز برداشت می‌کنند.

وی گفت: حدود ۱۰۰ آب بندان غیرمجاز هم در اراضی کشاورزی احداث شده که در جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد توسط سازمان جهاد کشاورزی تخریب شود.

تیموری ادامه داد: در سال‌های گذشته شرکت آب منطقه‌ای پیگیری‌های زیادی در خصوص برخورد با صاحبان این آب بندان های غیرمجاز داشته و مکاتبات و مستندات زیادی موجود است که تصمیم به تخریب آنها را داشته اما در مورد تخریب این آب بندان ها در سایر دستگاه‌های متولی اتفاق نظر وجود نداشت و فعالیت آنها همچنان ادامه دارد.