کاشان - امام جمعه کاشان گفت: قصد دشمنان دور کردن نخبگان از بدنه جامعه و ملت است و باید در این زمینه دقت کافی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از نخبگان کشور اظهار داشت: نخبگان سرمایه‌های کشور هستند که باید ظرفیت‌های کشور را بشناسند و در جهت پیشرفت کشور کمک حال مردم باشند.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد نخبگان را از بدنه ملت دور کند، ابراز داشت: یکی از مهمترین اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها بود تا علم آموزی را در کشور با وقفه روبرو کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه نخبگان می‌توانند ضعف‌ها را بشناسند و برای حل آنها چاره اندیشی کنند، تصریح کرد: دشمن و استکبار جهانی به شدت از پیشرفت علوم در ایران به خصوص علوم با تکنولوژی بالا ترس دارد.

وی با اشاره به سخنان یکی از نخبگان کاشانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار خانم زهرا احتشام سخنان خوبی ارائه کردند که قابل تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در اغتشاشات گذشته خوب و بد از یکدیگر تشخیص داده شد، افزود: دشمن و استکبار جهانی به شدت به دنبال آشوب در کشور و تجزیه سازی بود که موفق نشد به این هدف برسد.

وی با اشاره به عملیات سپاه در حمله موشکی و توپخانه‌ای به مواضع تجزیه طلبان در اقلیم شمال عراق خاطرنشان کرد: برق ضرب شست این اقدام سپاه باعث شد تا رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان ملت ایران حساب کار دستشان بیاید.

امام جمعه کاشان با اشاره به شیوع آنفولانزا خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همچنان از ماسک استفاده می‌کنند و لازم است عموم شهروندان و هموطنان عزیز برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری همچنان از ماسک استفاده کنند.