زنجان-گروه صنعتی ایران ترانسفو همزمان با روز ملی صادرات به عنوان صادرکننده ممتاز ملی ۱۴۰۱ انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گرامیداشت روز ملی صادرات روز گذشته ۳۰ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و تعدادی از مسئولان کشوری و جمعی از صادرکنندگان برتر سال ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم، رئیس جمهور از چند صادرکننده برتر کشور به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آوردند. این صادرکننده‌های برتر، از سوی کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، سازمان‌های برنامه و بودجه، استاندارد، اتاق بازرگانی، گمرک، اتاق تعاون و بانک مرکزی و به ریاست رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب شده‌اند.

در این مراسم گروه صنعتی ایران ترانسفو هم مفتخر شد به عنوان صادرکننده ممتاز ملی ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور و وزیر صمت لوح تقدیر دریافت کند.

لازم به ذکر است، در روند انتخاب صادرکننده نمونه ۱۴۰۱، شاخص‌های مختلفی از جمله سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش‌بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم‌برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش‌افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی - مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

گفتنی است روند رشد صادرات ایران ترانسفو در چهار سال گذشته علی‌رغم وجود تحریم‌ها افزایشی بوده به طوری که بیش از ۹۸۰ درصد رشد داشته است و طبق وعده مدیرعامل قرار است حجم صادرات این گروه صنعتی تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون دلار برسد که نسبت به سال قبل رشد چهار برابری خواهد داشت.